Emy Dust: Több vagy nekem

Nemsokára megnyílik az Imádom a Könyveket könyvtára a bloggerek számára! 

Ajánló:

Az írónő munkásságával kapcsolatban egy kissé ellentétes érzelmek kavarognak bennem. Volt egy könyve (Bilincsbe zárt szerelem) ami engem teljesen megvett, aztán olvastam tőle egy másikat (A szerelem ára), ami egy kicsit gyengébbre sikerült az én szememben. Ennek ellenére a lehető legnagyobb lelkesedéssel vetettem bele magam ebbe a műbe és nem is csalódtam benne. Egy olyan történetet kaptam Nicktől és Wandától, amire számítottam, sőt talán még annál is jobbat.

,, Ha most elengedem, ami eddig volt közöttünk annak vége lesz. Ha nem, akkor csak  szenvedni fogunk mind a ketten. Hogy a francba? Már most szenvedek a tudattól, hogy könnyedén ellöktem magamtól. Ennek nincs olyan folytatása, ami nem fájhatna.”

Történetünk két nézőpontból írodótt, amit Emy tökéletesen váltogatott és megfogalmazott.
Nick a srác, aki kiskora óta tengerészgyalogos szeretne lenni, és úgy néz ki, hogy most valóra válik gyermekkori álma, ugyanis felveszik az akadémiára és elkezdheti a kiképzést.
Wanda a szomszéd lány, akinek gyermekkorától jó barátja a fiú a szomszédban. Mégis, amikor Nick az akadémiára kerül, sőt valamivel előbb.. A lány rájön az érzelmeire, amiket a fiú iránt táplál, és egyszerűen nem tud mit kezdeni vele. Elhatározza, hogy a legközelebbi alkalommal elmondja Nicknek, hogy mit is érez iránta.

Nick egészen jól beilleszkedik a három srác közé, akikkel egy szobába kerül. Erősen edzik őket a kiképzéseken, megismer közben egy lányt, Kate-t, akiben meglát valamit és úgy érzi, szüksége van rá. Laza kapcsolatba kezdenek, mielőtt Nick legelőször hazautazna a kiképzés kezdete óta.
Wanda elmondja a fiúnak, hogy mit érez iránta és teljesen darabokra tör. Hiszen annyira bízott abban, hogy viszonzásra találnak az érzései, és mégis óriásit kellett csalódnia, mert a srác visszautasította őt.
Nick nem bír el a lelkiismeretével, amiért megbántotta a legjobb barátját. Meglepte őt a lány érzelmi kitárulkozása és utólag rájött arra, hogy a lehető legrosszabb módon reagálta le.

,, - Már késő Nick. Nekem ez az idő elég volt ahhoz, hogy rájöjjek, nem akarok tőled semmit. Nincs szükségem rád. Nem vagy pótolhatatlan. – mérgesen vágta a fejemhez.
(..)
Nem tartottam vissza, hagytam, hogy elmenjen, de szavai lyukat ütöttek belém. Próbáltam megemészteni, amit mondott, de leginkább a tekintete volt számomra rémisztő. Mintha már nem az a Wanda lett volna, akit régóta ismerek. Csalódott voltam, magamat hibáztattam. Most láttam rajta, mekkora fájdalmat okoztam azzal, hogy visszautasítottam. Nem kellett volna így itt hagynom őt.”

Nick próbálja megbékíteni Wandát, de csupasz falakba ütközik, és úgy néz ki, hogy hatalmas törést okozott a lányban. Wanda próbálja elfelejteni Nicket, de erre a lehető legrosszabb tevékenységeket választja. Egyszer csak magához tér a dolgokkal kapcsolatban, de akkor már lehet, hogy késő lesz.
Alkohol, drogok, bulizás, fiúk. A legrosszabb kombináció!

,, - Csak egyszer ütött meg. – az arcomra mutattam – a másikat akkor szereztem, amikor kiestem az ablakon, csak úgy tudtam elszökni. – végig lehajtott fejjel álltam, nem tudnék egyikük szemébe sem nézni.
(..)
- Nézz rám, Wanda! – kiabált felettem, nem néztem föl, megrántotta a karomat, ami elég is volt, hogy kibillenjek. Jó ideje álltunk ott, egyre fokozódott a fájdalom, amit éreztem. Megrogyott a térdem, Nick kapott utánam, hogy ne essek el.”

Vajon a két fiatal szerelmének megvalósulására van esély? Hogyan fogadják a kapcsolatukat a két család? Mi lesz az a szörnyűség, ami észhez téríti őket?
Wanda lelkiismerete hogyan fogja bírni a külvilágban történt szerencsétlenséget? Nick mire képes a lány szerelméért? Vajon sikerül teljesítenie az első lépést a nagy álma felé?

Érzelmekkel fűszerezett romantikus történet, ahol olvasóként rengetegszer éreztem meglepődve magamat. Kicsit magaménak éreztem Wanda történetét, mintha egy apró darabom lett volna elrejtve a műben.
Belekezdtem a műbe és annyira a lapok tengerébe süllyedtem, hogy szabadulni sem tudtam előle. Sokszor annyira átéreztem a dolgokat, sokszor úgy éreztem, mintha az én lelkemnek kellene elbírnia mindazt, amit olvasok.

,, - Szóval, szomszéd lány. Jövőre együtt, itt? – kérdezte sunyi mosollyal az arcán Nick.
- Szomszéd lány? – kérdeztem  vissza, mire bólintott. – Csak egy lány vagyok a szomszédból? –elhúztam a számat, hangosan felnevetett.
- Több vagy nekem. Sokkal több. – felkapott az ölébe és megcsókolt.”

Tiszta szívvel ajánlom minden romantikus könyvet kedvelő könyvmolynak. Talán a fülszöveg alapján olyan tömegnek tűnik, de mégis a könyvbe mélyedve rájövünk arra, hogy ez a történet több mint pár szó és érzelem, rengeteg mindent megismerhetünk benne!  

Fülszöveg:

Nick Smith gyerekkori álma, hogy tengerészgyalogos legyen.  Úgy tűnik valóra válik, amikor sikerül bekerülnie az akadémiára. Wanda kislány kora óta a legjobb barátjának tartotta Nicket, aki ráadásul a szomszédja is. Akkor ébred rá, hogy nem barátként érez a fiú iránt, miután Nick elmegy az akadémiára. Következő találkozásukkor Wanda kitárja szívét a fiúnak, de elutasítást kap, ami haragot kelt benne. 

Mindkettőjük élete megváltozik. Nick a bűntudatban és az érzésein őrlődik, míg Wanda kétségbeesetten próbálja elfelejteni a fiút. Rossz döntések, hibák sorozatát követik el, aminek a vége egy nem várt tragédia. Képesek lesznek túljutni rajta? Időben rájönnek, az érzéseikre mielőtt még késő lenne? Ha elég erősek talán még van esélyük, de van valaki, aki nem szeretné, hogy együtt legyenek.

Wanda és Nick története.

(Magánkiadás, 350 oldal, 2018)