Fekete Judit: Az Őrület Határán

Ajánló:

Teljesen véletlenül találtam rá erre a könyvre a Molyon, és egyből felkeltette az érdeklődésem. Előjáróban azt hozzátenném, hogy minimális szinten tartom a kapcsolatot az írónővel, és a stílusa már ott is bejött. Naná, hogy ezek után kíváncsi voltam az írására, és hogy az a stílus visszajön-e a könyvben. Nem jött vissza, annál sokkal, de sokkal jobb volt. Végig dőltem a röhögéstől, konkrétan elkövettem azt a hibát, hogy olvasás alatt ittam, nem jöttem jól ki belőle, félig fulladoztam, félig visítottam, nem lehettem túl szép látvány, de megérte. Szóval majdnem kinyírt a könyve...vagy mi. Mániám rendszeresen bejelölgetni olyan részeket, amiket az ajánlóba szeretnék kiemelni, megosztani.

Na már most Fekete Judit könyve így nézett ki elolvasás után:

IMG_8955

És ez még vissza se adja, azt hogy mennyi cetlivel lett teletűzdelve. Fogalmam sincs, hogy melyikeket sikerül kiválasztani, mert szívem szerint mindegyiket beletenném, de akkor kb az egész könyv bekerülne, és ettől nem hiszem, hogy túl boldog lenne Fekete Judit.

A másik, ami hűen bemutatja, hogy mennyire imádtam. Tegnap megvettem, gondoltam én kis naiv lélek, hogy majd másnap elolvasom. A hiba ott került a rendszerbe, hogy este mégis belekezdtem, aztán már egyszerűen képtelen voltam letenni.

Történet:

Főhősnőnk Kálmán Lili, akit egyik pillanatról a másikra elküldenek a munkahelyéről, ráadásul úgy, hogy már több éve volt ennek a cégnek a munkatársa, jól dolgozott, és sokat. Lili döbbenten, és értetlenül áll a helyzet előtt, nem tud napirendre térni felette. Az első napok a jótékony alkohol mámorában telnek, és talán ez így is folytatódott volna, ha Shulcz, Lili legjobb barátnője nem robban be a lakásába és rázza ki a mélabús világából. Azért Lilit sem kell félteni, nem egy elcseszett fruska, aki hagyja összedőlni a világát. Na jó, kicsit rákattan a TLC csatornára, felszed pár kilót, a sminkkel se nagyon foglalkozik már, de persze ez mind részletkérdés. Kapott egy pofont az élettől, megrázta magát, felállt, és elkezdte helyrehozni az életét. Összerakta gyönyörűen az önéletrajzát, és elkezdte kiküldeni őket, minden olyan céghez, akik menedzsert keresnek, jöttek a visszajelzések, majd az interjúk, de valahogy senki nem akarta többet Lilit visszahívni.

" Vérlázító, hogy amikor épp én vagyok mélyponton, még arra is figyeljek, hogy másnak nem vagyok-e sok. Francokat! "

Újra kezdett lánykánk a mélyre süllyedni, és persze Shulcz kellett ide ismét. Ő kitalálta a megoldást. Lili szeret vezetni, mi jön le ebből? Menjen sofőrnek. Nem lesz semmi gond, fütyülhet is közben, hisz a halottak úgysem hallják. Igen, Shulcz Anna kitalálta Lilinek a tökéletes munkát. Temetkezési vállalatnál sofőr lesz. Mondjuk úgy, Lili ettől nem hogy boldog nem volt, de elküldte melegebb éghajlatra barátnőjét. A gond az, hogy Shulcznak nem nagyon lehet nemet mondani.

" Aztán egyszer csak megláttam az urnák urnáját. Odamentem, leemeltem a polcról, és elképedve bámultam. Egy hamburger volt. Egy hambiurna. "

Ahogy teltek a hetek, hónapok, kénytelen volt elmenni a munkanélkülibe, amiről ismét keserves, és nagyon is reális képet festett le nekünk olvasóknak. De az öröm az ürömbe, hogy megismerte Brúnót a szintén munkanélküli logisztikust. Újabb hetek, és hónapok telnek el, Lili olyan helyzetekbe kerül, ami mulatságos, mégis a teljes valóságot adta vissza. Aztán egyik nap belekezd valamibe. Valamibe, amit ha jól csinál, megváltoztatja az életét, vagy jó, vagy rossz irányba, de a mérleg nyelve mindenképpen billenni fog valamerre.

Rengeteg humor, sok-sok szarkazmus, kisebb drámák, és persze az ilyen könyvekből elengedhetetlen önirónia.

Szót kell ejtenem a karakterekről is, bár ilyet nagyon ritkán teszek, de most nem tudok elmenni ez mellett. Lili apukája, az egyik kedvenc szereplőm, a pasi über jó fej, és nagyon laza. Nem lehet nem imádni. Aztán az abszolút győztes az természetesen Shulcz. Egyrészt olyan egyéniséggel rendelkezik, hogy még a könyv olvasása alatt is felpörögtem tőle. Aztán az ötletek, amik humornak tűnnek Lili szemében,  ő persze halál komolyan gondolja, és az egészből jó nagy kalamajka születik. A végére hagytam Lilit, egy vagány, szókimondó, brutális humorral rendelkező nőszemély, aki ezt még egy kis szarkazmussal is megspékeli. És igen, természetesen vannak a számomra közömbös karakterek, de nélkülük nem lett volna hiteles a történet, és ha ők nem lennének, a könyv se sikerült volna ilyen jóra.

Minden embernek ajánlom ezt a könyvet, nem csak munkanélkülieknek, hisz én sem vagyok az, mégis beszippantott, és egyszerűen imádtam. Nagyon remélem, hogy olvashatok még az írónőtől könyvet, mert az biztos, hogy én már a rajongója lettem!

Fülszöveg:

Mit tehetsz, ha minden veszni látszik?

 

Lili egy menő multinál dolgozik, és talpraesett marketingesként megszokta, hogy minden problémát gyorsan megold. Csakhogy egy nap behívják a tárgyalóba, és bizony, AZT a hírt közlik vele.
Munkanélküli lett.
Nincs mese, ideje új állás után nézni.
Fergeteges rodeó indul a magyar valóságban.
Elgondolkozik, legyen-e belőle aloe vera mlm ügynök, vagy elfuserált cukrász. Sofőr. Virágáruslány. Hallgasson-e a volt kollégára, aki felhívja a Nagy Ötlettel?
Várjon az igazira vagy vállaljon átmeneti munkát? Adja fel az álmait? És az elveit?
Miközben naplót ír, vagy épp lelkesen blogol, mellékesen várja a nagy Őt is, de főleg kicsiket talál.
Ám az Élet gyakran meglepőbb, mint gondolnánk…
A hol szomorkás, hol kacagtató történet üdítő színfoltja a hazai könyvkínálatnak, és lelket feltöltő olvasmány mindazoknak, akik épp hasonló cipőben járnak.

 

Kövesd Lili történetét és találd meg önmagad!

Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó

Oldalszám: 192

Kötéstípus: kartonált

Országos megjelenés: 2017.10.13