Jake Temple: A feketeszeműek

Ajánló:

A szerencse úgy hozta, hogy Jake Temple másik könyvét is sikerül a kezeim közé vennem. Kissé ijedten kezdtem hozzá, mert fogalmam sem volt arról, hogy mire számíthatok. Amit olvasás közben tapasztaltam, az minden várakozásomat felül múlta. A könyv 6 történetből tevődik össze, melyek közül az egyik szinte az egész felét foglalja el. Ha választanom kéne, akkor nekem a könyv címét is adó A feketeszeműekre esne a választásom.

,, - Mit mondanál, ha kapnál egy olyan lehetőséget, hogy egy olyan világba élj, ahol nem történt meg a lányaiddal a majd három héttel ezelőtti tragédia? Szeretnéd, ha még élnének?”

Az összes történet más miatt volt jó, egyik másik hátborzongató, némelyik inkább csak figyelemfelhívó. Az író nagyon jól fogalmaz, egyszerű szavakat használ, talán pont emiatt annyira hamar elolvasható. A mű kivégzése után viszont hatással marad rám és a gondolataimba férközik mindaz, amiről olvastam. A feketeszeműek szerintem a legkiemelkedőbb a többi közül. Az emberi figyelmet teljesen leköti és magával ragad, mintha én is átéltem volna azt ami Russel életében lezajlik. A két lánya középiskolájában robbanás történik, melyben mindkettő életét veszti. A szülőknek nehéz feldolgozni mindazt ami történt, de a tragédia után nem sokkal koromfekete írisszel rendelkező két fiú tűnik fel, akik csak az elvesztett gyermekek családjánál jelennek meg. Russelhez is becsengetnek, kezdetben nem szándékozik beengedni, majd a rendőr hadnagy tanácsára végül mégis megteszi. Vajon mit akarnak a feketeszemű gyermekek? Ezen esemény előtt rejtélyes halálesetek történnek, melyek nem idegenkezűség hatására következnek be. Az öngyilkos személyek is beengedték ezeket a fiúkat. Mit mondhattak nekik, amire erre a tettre vezette őket? Lehet hinni nekik? Rejtélyes, tele fordulatos eseményekkel.

,, Russel a szekrényhez ment, és négy terítéket rakott fel az asztalra. Lola az asztalra tette az ételt, átölelte a férjét, majd gyengéden azt mondta: - Meg kell próbálnunk elengedni őket. Tudod te is, hogyha nekik is megterítünk, azzal nem eresztjük el őket, és bár én sem akarom ezt, de muszáj. Bármennyire fáj, meg kéne próbálnunk visszatérni a régi kerékvágásba. - Képtelen vagyok rá – mondta könnyes szemmel a férfi. – Tudom, hogy mindenki azt mondja, hogy próbáljunk továbblépni, de mondani könnyebb, mint megtenni. Egyszer sikerülni fog, de most még nem állok rá készen, hogy csak két terítéket tegyünk fel az asztalra.”

Megismerhetünk egy történetet, mely a hadnagy gyermekkorában játszódott le. Léteznek természetfeletti, misztikus dolgok? A faluba két nő érkezik, majd a későbbiekben a falu mezőgazdasági és állattartási ágát szörnyű veszteségek érik. Mindenki a két nő felbukkanásához köti a tragikus eseményeket, emiatt mindenki bántani, sértegetni kezdi őket. Watson két barátjával a falu mellett rohangászik, majd érdekes események tanúi lesz a srác. Te hiszel abban amit itt átélsz? Russel az első történetben két novellát is olvas, az egyik ezek közül a Lezáratlan akta, a másik Tim tökéletes élete. A Lezáratlan akta olyan eseményeket foglal magába, melyre logikus magyarázat nincs. Mégis három olyan tragédiát foglal magába, ahol a családtagok egymás halálát okozták, valamilyen módon. A tettre egyikük sem emlékszik. Mi állhat az események hátterében? Tim tökéletes életében betekintést kapunk egy híres, sikeres sportoló napjaiba. Egy régi egyetemi kedvese mellett megtalálja a szerelmet, majd a nő a mennyasszonya lesz. Bár ezek után mégis történik valami hiba, a szeretett nő élete veszélybe kerül. Mi is történik igazából a férfivel? Minden az, aminek látszik?

,, - A fájdalommal nem törődve magamhoz öleltem Adrienne-t, és könnyes szemmel arra gondoltam, hogy mindenem megvan az életben, amire ember vágyhat. Szupersztár sportoló vagyok, mindenki tisztel és szeret, életem szerelmével hamarosan összeházasodok, ráadásul nemsokára kisbabánk lesz. Feltekintettem az égre, és arra kértem Istent, hogy sohase változzon meg az életem, és ne múljon el ez a pillanat.”

Összességében szerintem egy nagyon jó kis könyvet kapunk az írótól. Az előző könyve is tetszett nekem, de ez szinte annál is jobban megragadta a figyelmemet. Csak faltam az oldalakat és egyre több kincsre leltem rá a lapok között. Ajánlom mindenkinek, aki olvasta a Végítéletet , vagy pedig a zsánere ez a stílus. Én nem rajongok az ehhez hasonló könyvekért, viszont ez a mű szinte rabul ejtett. Zseniális történetek, izgalmas események láncolata. 30120734_1743700739022196_2052467028_n.jpg

Fülszöveg:

Egy középiskolai gázrobbanásban több mint száz gyerek esik áldozatul, köztük Russel két kamasz lánya is. A környékbeli emberek élete egy csapásra megváltozik, és már nem lesz ugyanolyan, mint régen. A városra telepedő gyászhangulatot tetézi, hogy idegen, rémisztő, koromfekete szemű gyerekek tűnnek fel, és több házba is be akarnak kéredzkedni. Senki sem tudja, hogy kik ők és miért vannak itt. Amikor Russel-hez is becsengetnek, a férfi fejébe is beférkőzik a kérdés: vajon mit akarnak tőle? A feketeszeműekhez közvetetten kapcsolódó öt további történet (A texasi boszorkányok; Az átok; Bloody Mary; Lezáratlan akta; Tim tökéletes élete) műfaját nem egyszerű meghatározni: kaland? Sci-fi? Misztikus thriller, romantikus elemekkel átszőve? Ennek eldöntése az Olvasó feladata, aki biztosan nem fog csalódni... Kiadó: Magánkiadás Oldalak száma: 234 Kiadás éve: 2017

Címkék: Könyv