Sárdinecz Flóra: Speciális

Ajánló:

A fülszöveg nem árult el sok mindent a könyvvel kapcsolatban, így félig úgy éreztem, hogy egy kissé titokzatos könyvet fogok olvasni. Ehhez az elmélethez csatlakozott az is, hogy a borító kissé naplószerű. A titok, vagy inkább titkok, amiket a könyv tartalmaz a kezembe kerültek és megmagyarázhatatlan érzés kerít hatalmába még most is. ,, Nincs menekvés. Fel kell állnod és akármennyire is fáj, tovább kell menned. A sok érzelem helyét átveszi valami más. Valami, ami kevésbé megfogható. Valami, amitől már sosem leszel ugyanaz az ember többé. Az üresség.” 

Személy szerint nekem nagyon tetszett ez a regény. Olyan mély és kellemes érzéseket váltott ki belőlem, melyekre igazából szavak sincsenek. Azt szoktam mondani, hogy az én szememben akkor jó egy könyv, ha az olvasása során képes érzéseket kiváltani belőlem. Na ez a mű, annál is jobb volt. ,, Az egyik pillanatban még minden a legnagyobb rendben, aztán bumm, villámokat meghazudtoló gyorsasággal dől össze minden, amit eddig igaznak hittél..” Megismerhettük Emmát. Egy lányt, aki rejtegeti a múltját és az akkori emlékeit. Egy lányt, aki már nem akar olyan lenni, amilyen azelőtt volt - sem külsőre, sem belsőre. Egy lányt, aki a Speciális Iskolába íratnak be a szülei. Egy lányt, aki kezdetben néma és csak később bontakozik ki. Egy lányt, aki elvesztette a nővérét, akit a szülei kitagadtak, és aki ennek ellenére igaz barátot, normális családot szerzett. Az oldalak csak pörögtek és egyre inkább magába szippantottak a szavak. Voltak pillanatok, amikor nevettem, de sokszor éreztem szomorúságot, fájdalmat egyaránt. Nem tagadom voltak részek, ahol hullottak a könnyeim és esélyem se volt megállítani őket, de nem is igazán akartam. ,, Egy örvényben érzem magam, ahonnan nincs kiút. Hiába próbálok felfelé kapaszkodni, az ár csak sodor. Lefelé. Egyre mélyebbre.” Külsőre úgy tűnik, hogy egy könnyed kis laza, romantikus sztori az egész, ami persze nem igaz. Hiszen a lapok között látjuk azt, hogy egy depressziós, alvászavarral küszködő, szorongó lányból, hogy lesz egy egészséges, boldog, vidám fiatal. Látjuk azt, hogy vannak olyan szülők, akik egyáltalán nem úgy viselkednek, mint ahogy egy szülőnek kéne. Normális az, hogy karba tett kézzel nem foglalkozunk azzal, hogy a lányunk mit szeretne? Vagy éppen az, hogy a mások véleménye miatt nem állunk mellette és nem támogatjuk, mikor szüksége lenne rá? Szomorú. A műben láthatjuk azt, hogy egy darabokra hullt lány, hogyan harcol a mindennapokban és küzd azért, hogy jobban legyen. ,, Eleredtek a könnyeim. Sírtam. Bőgtem. Rúgkapáltam. Dobáltam magam. Lenyugodtam. Csendben folytak a könnyeim. (..) Aludni szerettem volna. Nem felkelni többé.. ’’ Megigézett, meghatott, fogalmam sem volt arról, hogy hogyan menekülhetnék előle. Annyira a befolyásoltsága alá kerültem, hogy saját magamon éreztem át azt, amin Emma átment. ,, Az igazság sokszor fáj. (…) Csak fájdalmat okozna mindenkinek, én pedig újra zuhanni kezdenék, és van egy olyan érzésem, hogy ez alkalommal nem nyílna ki az ejtőernyőm.. ’’ Nem gyakran mondom ezt, de szerintem ez, mint első regény egyszerűen csodálatos volt. Sőt! Sokszor más író öt vagy hatodik könyve sem ennyire jó, ennyire érzelmes. Felfedeztem benne a mai világ problémáit. Elsőként a pénzt. Hiszen pénz kell mindenhez, pénzt kell szerezni sokat. Az sem probléma, ha közben a lányunk nem ezt szeretné. Sőt, ha közben bántják – lelkileg – és nem szereti az általunk kiválasztott milliomos félt az sem. A lényeg, hogy legyen pénz. A boldogtalanság se számít. Hiszen akinek pénze van bármit megtehet. Másodszor a lelkiismeret. Szomorú látni azt, hogy az emberek néha mennyire lelketlenek tudnak lenni. Nem veszik észre azt, hogy mennyi problémát és fájdalmat okoznak a másiknak, az meg végképp eszükbe sem jut, hogy esetleg bocsánatot kérjenek. Harmadik és egyben utolsó. Igenis vannak olyan emberek, akik annyira jólelkűek és lelkiismeretesek, hogyha látják valaki bajban van, akkor a segítségükre sietnek és nem fordulnak el. Vannak akik képesek közel ismeretlenek mellett is kiállni. Tisztelendő ez a dolog! Szeretném még az utolsó szavaimmal elmondani azt, hogy ez a könyv nem olyan, amilyennek látszik. Tele van emóciókkal, főleg szomorúsággal, fájdalommal, de leginkább kitartással és akarattal. Arra amire a könyv végén fényre derült, vagyis Emma bekerülési okára még én sem voltam felkészülve. Megdöbbentett. Fájt és nem tudtam elhinni!  Annyira varázslatos volt mégis ez a világ, hogy ajánlom mindenkinek! ,, Hatalmas hálával tartozom a barátaimnak, akik megtanították, mi az a barátság, mi az igazi emberi kapcsolat. Ami nemcsak addig tart, amíg nem lesz számunkra ciki a másik. Hanem kibír minden sérelmet, karcolást, vihart és ettől csak erősebb lesz.” 28277789_1698065413585729_2012595313_o

Fülszöveg:

Egy szokványos „tini” történet: Egy lány, egy fiú, barátok, na meg persze a szerelem. Ám ez csak egy váz, ha úgy tetszik egy próbababa, ami érzelmekkel, humorral és a TITOKkal lett felöltöztetve… Titokkal, ami a történet végig kitart. Nincs természetfeletti erő vagy varázslat… és ez mégis valami más..valami Speciális. Kiadó: Colorcom Media Kft. Oldalak száma: 360 Kiadás éve: 2016