Donna Tartt: A titkos történet

Ajánló:

A titkos történet a maga nemében egy egyedi és igazán eseménydús mű, amely egy kis izgalommal és meglepetésekkel van fűszerezve. ,, Csak az életem jobbára nagyon lapos és színtelen. Úgy értem, halott. A világ nekem mindig üres volt. A legegyszerűbb dolgokat sem tudtam élvezni. Mindent, amit csináltam halottnak éreztem. - Letörölte a piszkot a kezéről. - De aztán megváltozott - mondta. - Aznap éjjel, amikor megöltem azt az embert." 

Történetünk főszereplője Richard, aki egy véletlen folytán került be a vermonti egyetemre. Nem sokkal érkezése után felfedez egy különálló kis csoportot. Ez az öt diák ógörögöt tanul egy olyan tanár mellett, aki bizony sajátos tanítási módszerekkel rendelkezik és ez bizony nem mindig jelent jót. Richard elhatározza, bejut ebbe a kis csoportba, ami sikerül is neki aztán tovább bonyolódnak az események. ,, - A halál a szépség anyja – mondta Henry. - És mi a szépség? - Rettenet. - Úgy van. – mondta Julian. – A szépség ritkán szelíd vagy vigasztaló. Éppen ellenkezőleg. Az igazi szépség mindig nyugtalanító. (..) - És ha a szépség rettenet – kérdezt - Élni – mondta Camilla. - Örökké élni – mondta Bunny.” Már a könyv elején megtudjuk, hogy történni fog egy haláleset az egyik diákkal. Vajon hogyan fajul eddig a helyzet és mi is történik igazából? Ki mond igazat és ki az aki nem mindennapi viselkedéssel próbál úrrá lenni a dolgokon? Mennyi hazugság fér egy baráti kapcsolatba és igazából minden a véletlen műve-e? Hazugság, csalódások, titkok hálója a történet. Amíg a végére nem érünk nem tudjuk kibogozni a szálakat, hiszen minden kapcsolódik mindenhez. ,, A halántékához illesztette a pisztolyt és kétszer lőtt. Két tompa dörrenés.” Voltak olyan részek, melyeket valahogy nem tudtam élvezni, de a könyv összességében egy különleges élményt nyújtott. Talán fülszöveg alapján én egy picit másabb könyvre számítottam és emiatt lombozódhatott le a kedvem olvasás közben, de fenntartotta az érdeklődésem végig. Most, hogy a végére értem elmondhatom, hogy nem egy könnyed hangvételű könyv és a témája sem az. ,, A szeretet nem győz le mindent. És aki azt hiszi igen, az bolond.” 28217240_1698065580252379_883833826_o

Fülszöveg:

Öten ​voltak – négy fiú meg egy lány. Két fiú szemüveget viselt, a harmadik albínó volt, az ikrek pedig, a fiú meg a lány, akár két flamand angyal. Megközelíthetetlen, titokzatos csoport a kis vermonti egyetemen. Már amit tanultak: az ógörög, az is a kiválasztottság légkörével vonta be őket. Ebbe az arisztokratikus társaságba csupán egyetlen új diáknak sikerül bejutnia: a feltörekvő Richard Papennek. Ő beszéli el évekkel később a csoport titkos történetét. A különös ifjak megszállott professzoruk vezetésével nemcsak tanulják, hanem át is élik a hajdani kultúrát, az ősi vallást, a mámoros orgiákat, hol az isten vért követel… Történhet-e bűn? Baleset? Áldozat? Hogyan lesz bűnhődés az árulóra kirótt büntetésből? Hogyan folyik egymásba elfojtott és megélt szerelem, szabadság és lelkifurdalás, álom és valóság, élet és halál? Donna Tartt könyve bűnügyi regény, a lélek rezdüléseit boncolgató finom olvasmány, mulattató és szívbe markoló. Egy fiatal amerikai írónő első regényét tartja kezében az olvasó: Mely máris világsiker. Kiadó: Park Könyvkiadó Oldalak száma: 486 Kiadás éve: 2015 Borító: KEMÉNYTÁBLÁS