Kirsch Ákos: Vörös hó

Ajánlás:

Elsősorban szeretném megköszönni az írónak, hogy lehetőségem volt elolvasni az egyik könyvét, illetve az élményt amit a könyv adott nekem! Számomra a könyv fülszövege nem árult el olyan sok mindent, mint az esetek többségében lenni szokott és ez talán egy icipici pozitívum volt a könyv olvasása közben, hiszen a legtöbb információ csak akkor derült ki, mikor már belecsöppentem az oldalak rejtélyeibe. 

Én úgy láttam ezt a könyvet, hogy két kisebb részből állt. Nekem inkább az első rész volt a szimpatikusabb. Hogy miért? Nehéz lenne megválaszolni, de én személy szerint úgy láttam, mintha azt az író sokkal jobban megírta volna. Sokkal több izgalmas, váratlan fordulat volt benne és igen, voltak részek amik picik számomra mellékesek voltak, de a szereplőkre végig figyeltem és teljesen el tudtam merülni benne. A második részben már picit talán kiszámíthatóbb volt nekem, vagy legalábbis hamarabb megfordultak a fejemben dolgok, de ennek ellenére szerintem az is egy jó kis történet lett. Az első rész elején és végén a személyek, az események összekapcsolódtak. A történet közepén, pedig mind láthattuk ami a szigeten és mind ami a hajón történt azt is. Nekem ez is egy óriási pozitívum volt, hogy váltott szemszögből is olvashattuk az eseményeket (preferálom az ilyen könyveket). A történet eleje abból indul ki, hogy egy csapat kutató el akar jutni egy szigetre, később a hajó tengerészei is a középpontba emelődnek. Láthatjuk milyen cselekmény sorozat indul el mint két helyszínen, melyek igazából utólag kiderülve összekapcsolódtak és igazából egy ember műve volt az egész. Láthatjuk, hogy milyen zsoldosokkal kell szembenézniük ahhoz, hogy túléljék ezt az utazást. ,, - Igazad van. Ne haragudj! Tényleg beszélgettem valakivel. Mindent hallottál? - Csak foszlányokat. Miről volt szó? - Késő van a kérdésekhez, Joshua. Egyértelmű, hogy fáradt vagy. Hosszú alvásra van szükséged. - Már eléggé felébredtem. Különben is láttam, hogy sántikálsz valamiben. - Bár ne tetted volna! - sóhajtott a férfi, majd hirtelen mozdulattal átlökte a fiút a korláton." A második rész az első részben megismert CIA ügynök újabb kalandjáról szól. ( nevet spoiler miatt nem írok, aki olvasta már vagy majd fogja az úgyis megtudja) Ebben a részben is izgalmas események zajlanak, hiszen láthatjuk azt, hogy az ügynök hogyan próbál felderíteni egy eltűnt személyt és hogyan próbál megoldani egy ügyet. ,, Arcán széles vigyorral, jéghideg tekintettel bámult az ügynökre. - Csak semmi hirtelen mozdulat! - figyelmeztette az áruló, mire a terroristák, akárcsak Grant őrei szintén a fegyverükért nyúltak, így az olasz származású férfi pillanatok alatt tucatnyi fegyvercsővel nézett farkasszemet. " Ez a könyv leginkább arra hívta fel a figyelmem, hogy sosem tudhatjuk kikkel dolgozunk együtt és sosem tudhatjuk kiben bízhatunk, ezért nagyon óvatosnak kell lennünk. Sosem tudhatjuk ki az áruló, ki fog hátba szúrni minket.. Sokszor megeshet, hogy pont az akire nem számítunk, például egy olyan barátunk, vagy munkatársunk. Mindig tudnia kell az embernek, hogy bizonytalan embereknek nem szabad sok mindent kiadnia magából és nem mindig jó az, hogyha másokhoz bizalommal állunk rögtön. Tényleg nagyon tetszett a könyv, szívesen olvasnék majd mást is az írótól, szóval remélem lesz rá alkalmam! Szerintem aki szereti az ilyen típusú könyveket, az semmiképpen sem hagyja ki. kirsch ákos  

Fülszöveg:

Egy csapat tudós Bouvet-szigetére utazik, hogy tanulmányozza a globális felmelegedés hatásait. Mikor egyik kollégájuknak nyoma vész a társai a keresésére indulnak. Ezalatt a partközelben horgonyzó hajó legénysége szintén baljós események tanúja lesz. Hamarosan mindkét csapat rádöbben, hogy a szigetnek számos titka van..   Kiadó: Publio Kiadás éve: 2017 Oldalak száma: 314 Borító: puhatáblás