Veda Sylver: Titkok vihara a Boszporusznál (előolvasás)

60692415_2344425629162268_6608702956160155648_n.jpg

Az írónőtől ez a legelső mű, amit megismertem, de reményeim szerint nem az utolsó. Első regénye a Törékeny boldogság két évvel ezelőtt jelent meg, eme regénye pedig nemsokára elérhető lesz bárki számára.
Hatalmas megtiszteltetésként éltem át, hogy előolvasóként megismerhettem Holly és Kemal történetét. Köszönöm!

A mű fülszövege már első olvasásra felkeltette az érdeklődésem. Azt az érzést keltette bennem, hogy Veda Sylver regénye több, mint aminek látszik. S ez az előérzet az egész olvasási folyamatot végig kísérte, örömmel nyugtáztam magamban, hogy nem csaltak az érzékeim.
Mert a Titkok vihara a Boszporusznál nem egy mindennapi történet. Valóságos élethelyzeteken keresztül bontakozik ki, karnyújtásnyira tőlünk egy végeláthatatlan szerelem, ami rengeteg bölcselettel és szenvedéllyel lett megfűszerezve.

 Szűken és forrón ölelt körbe. Egyszerre taszított a pokolba, és emelt a mennybe.

Két részre felosztva nyertem bepillantást a regény egészére. Olyan meglepő helyzetekkel és fordulatokkal találkoztam szembe, amik csak még izgalmasabbá és kalandosabbá tették az egészet. Hihetetlennek tűnő, mégis lehetséges események láncolata zajlott le előttem.

A történet két nézőpontból íródott. Holly és Kemal szemszögén keresztül ismerhetjük meg a kapcsolatukat, a múltjukat és a jelenüket is.
Számomra ez csak még inkább szerethetővé tette a művet, mert mindkét főszereplő természetét, jellemét megismerhettem oldalról oldalra.

Az idő sok mindenre megoldás, és enyhíti a fájdalmat, de az emlékek, még ha halványabban is, megmaradnak, legyenek jók vagy rosszak.

Holly Reed boldogságban él vőlegényével, már az esküvőt tervezgetik. Azonban az eddig felépített élete teljesen összeomlik, amikor szembesül a ténnyel, hogy vőlegénye megcsalja – ráadásul a legjobb barátnőjével. Ennek bekövetkeztével úgy érzi környezetváltozásra van szüksége, ezért nővéréhez repül Isztambulba egy új élet reményébe.

Kemal Güven gazdag, jóképű férfi. A családja szeretetében és a munkában leli a boldogságot, amire szüksége van. Óriási törést okoz az életében, amikor szembesülnie kell azzal, hogy egykori szerelme tizenhat éven keresztül eltitkolta, hogy van egy lánya.
Amikor tudatára ébred ennek, akkor minden követ megmozgat azért, hogy Ava közelében lehessen. Ám ezt szeretné egyelőre eltitkolni mindenki előtt.

Holly és Kemal elsőként a reptéren találkozik, ahol a nő véletlenül a férfira borítja a kávéját. Azonban azt egyikőjük sem gondolja, hogy Briana Kemal szállodájában szeretett volna munkát szerezni húga számára.
Holly-nak szembesülnie kell azzal, hogy Kemal egy arrogáns alak, főként miután közli vele, hogy semmilyen titkárnői állásra nincs betöltendő hely.

A sötét szemeiben számomra ismeretlen szenvedély lángolt, és úgy éreztem, a tekintetével menten engem is meggyújt. A számra pillantott, ahogy én is az övére. Pár milliméter választott el tőle.

A közeli bárban szerez állást, ahol megismerkedik Selim-mel a hely tulajdonosával. Kapcsolatuk rögtön barátságosan kezdődik. Ámbár Kemal ennek nem igazán örül. Hiszen a nő már első pillantásra levette a lábáról és amit ő meg akar szerezni, azt meg is fog szerezni.

Holly és Kemal kapcsolata nehézkesen, ám annál nagyobb hévvel indul el. Az a szikra, ami kettejük között a levegőben érezhető és az a vágy, ami pillanatok alatt feléled bennük… Mindkettejüket megrémiszti.
A nő menekülni szeretne a férfi elől, ám egy titkos kéz nem engedi. Talán maga a sors nem akarja, talán ők sem akarják.

Félreértések, féltékenykedések, titkok.
A lehető legrosszabb párosítás, mégis ezek a dolgok jellemzik a kapcsolatukat leginkább. Kezdik jól érezni magukat egymás társaságában, ám mi történik akkor, ha kiderül valami, ami mindent tönkretehet?

Vége. Köd borult az agyamra. Pofon akartam vágni, de elkapta a csuklómat. Még bevillant, hogy a másikkal befejezhettem volna, amit elkezdtem, de hátracsavarva a kezemet a derekamhoz, magához húzott és megcsókolt. A borostája szúrt, az ajka perzselt, és az őt körülvevő friss, sós tengeri szellőt idéző illat mágnesként vonzott, mégis a szabad kezemet a mellkasának feszítve próbáltam eltolni.

Kemal múltja és jelene olyan rejtélyekkel teli, ami még számára is nyomasztó. Akkor kezdi értékelni a nő jelenlétét, szeretetét és figyelmét, amikor minden veszni látszik. Ő azonban nem adja fel és az utolsó szalmaszálba is belekapaszkodik, hogy végérvényesen Holly közelében maradhasson.

Mindig akkor történik valami rossz, ha épp kezd jó vágányra terelődni az életük. Azonban jelentős kérdésként jelenik meg a teherbírás.. Mennyi talány, fájdalom és kétség nyomhatja egy kapcsolat vállát? Mi történik, ha elszabadul mindaz, ami eddig rejtett volt mindenki előtt?

Főszereplőink kapcsolata jelentős kételyen megy végig, azonban a köztük lévő erős érzelmek legyőzhetetlennek bizonyulnak. A környezetükben jelentős események mennek végbe, amik mindkettejükre hatással lesznek.

 - Mert nem akarom, hogy a közelében legyél! Mert ahányszor csak eszembe jut, mint ért hozzád, úgy érzem, beleőrülök.

Félelem, szenvedély, bátorság.
Én ezekkel a tulajdonságokkal éreztem felruházhatónak ezt a történetet. Mely csak pergett a szemem előtt és teljesen a rabjává tett. Nem tudtam levegőt venni a mondatok között, mert egyszerűen annyira magába szippantott a regény, hogy lehetőségem se volt menekülőre fogni. De nem is akartam!

Meg akartam tapasztalni az olvasás alatt azt az érzelmi bombát, amit az írónő a regény soraiba épített. Boldognak akartam látni őket, azonban olyan tragikus pillanatok is megindultak pillanatok alatt, hogy sokszor csak kapkodtam a fejemet. De ezeket a perceket kárpótolta az a megannyi örömteli esemény, ami egyensúlyt teremtett a történetben.

Az egyik percben még – hallgattam el, azt nem mondhattam, hogy szerelmet vallott, mert csak vágyról beszélt – úgy csókolsz, hogy a nevemet is elfelejtem, a következőben pedig ellöksz. A szemedbe hol a tűz lobog, hol rideg és közönyös vagy.

Olyan befejezést kapott a Titkok vihara a Boszporusznál, hogy hihetetlennek éreztem. Nem hittem a saját szememnek sem, hogy az írónő ebben a pillanatban hagyta abba a történetet. De ez tökéletes időzítés volt részéről, mert elérte azt, hogy izgatottan várjam, mi következik ezután.

Ajánlom a romantikus, drámával fűszerezett regények kedvelőinek. S mindazoknak, akik izgatottan várják, hogy megismerjenek egy olyan szerelmet, ami mérhetetlen érzelmet indít el az olvasóban.

A magányosság érzete ólomsülyként nehezedett a lelkemre. A létezés nélküle értelmetlennek tűnt, de látni akartam, ahogy küzd, hogy bizonyítsa, én is olyan fontos vagyok neki, mint ő nekem.

58737434_576637182822745_2415112152659525632_n.jpg

Fülszöveg:

Holly Reed újdonsült menyasszonyként boldogan tervezgeti vőlegényével közös életét. Amikor váratlanul minden darabjaira hullik, ő egyik napról a másikra egy Isztambulba tartó gépen találja magát, hogy nővérét követve ott kezdjen új életet. 

Félelemmel vegyes izgalommal tekint az új ország, új emberek és az ismeretlen kultúra felé, ráadásul már a repülőtéren belefut egy lekezelő és arrogáns alakba. Az ördögien vonzó, gazdag üzletember, Kemal Güven minden nő álma, épp csak Hollyé nem. 

Azonban az élet újra és újra egymáshoz sodorja őket, míg végül Hollyt teljesen megbabonázza a perzselő tekintetű, szenvedélyes férfi. Csakhogy Kemal Güven élete maga a titkok vihara. 

"– Nem tudom, melyik a valódi és melyik az álarcod, a kedves és törődő vagy a rideg és távolságtartó. 
– Mióta megismertelek, már én sem"

(Gyémántfelhő Kiadó, 2019)