Keri Smith: Nyírd ki ezt a naplót színesen - 2. rész

Lehet, hogy az előző részben írtam már, ha nem akkor megteszem most. Anno elég szkeptikus voltam ezzel a könyvvel kapcsolatban, de meg kell mondanom, hogy az egyik legszuperebb foglalkoztató füzet, amivel valaha is találkoztam. Noha vannak benne olyan részletek, amit a hat éves unokahúgommal nem fogok tudni megcsinálni, mindenképpen javasolnám, hogy az író hozzon létre egy direkt kicsiknek szóló naplót. Megéri. A saját ötleteit viheti a lapokra, úgy ahogy ő szeretné, nincs megkötés, kvázi bármit megtehet. Nem kell csak azért is napocskákat vagy virágokat festeni, avagy rajzolni. Ami a gyönyörű fejecskéjében megszületik, azt hozza létre a lapokon. És élvezi, nem csak ő, én is. Tudom, sok olyan napló létezik, ahol precíz és profi rajzok készülnek, viszont én mindenképpen Mirával akartam ezt elkészíteni. Így mindenkit arra kérek, hogy ezt így is nézze :)

Az első képekben a feladat az volt, hogy olyan színeket keverjünk össze, ami egy idő után úgy fog kinézni, mintha sár lenne. Na már most: melyik gyerek nem örülne egy olyan feladatnak, ahol "pacsmagolhat" , mellette mégis megtanulja, melyik színek mit adnak ki egymással összekeverve. Először sima vízfestékkel próbálkoztunk, ami annyira nem volt az igazi, így hamar áttértünk az akril festékre, ami már tökéletes volt.

És igen :) a végén sikerült teljesíteni a feladatot, összehoztuk a sár színt. Annyit megjegyeznék, hogy mindenképpen érdemes olyan ruhát felvenni, aminél nem lényeges, hogy festékes lesz. Bár ezek nyilván kimoshatóak, az ember mégis önfeledtebben alkot olyan öltözetben, aminél nem számít hogy "koszos" lesz.

A másik feladat az volt, hogy készítsünk papírláncot. Itt megmaradtunk az eredeti változatnál és úgy készítettük el, ahogy a leírás adta. Meg kell mondanom Mira profi volt ebben. Szégyen nem szégyen, de felnőtt fejjel egy hat éves csajszi mutatta meg, hogy mit is kell csinálni. Hiába.... úgy tűnik régen voltam már gyerek. Úgyhogy maradtam a kisegítő szerepben: én csak a csíkokat vágtam a lánchoz.

Íme a tökéletes papírlánc, amit azonnal fel is lehet már venni. :) Szerintünk nagyon csecse lett ;)

Bár nem ez volt az utolsó feladatunk a mai napon, egyenlőre a posztba ezt a hármat helyeztem most el.

Tehát a harmadik feladat: Ide ragadós dolgokat tegyél (méz, szirup, rágó stb )

Na, mi ezt máshogy alkottuk meg, elővettük a nagy matricaalbumot és megpróbáltuk olyanokat keresni amin ételek, italok vannak. Nem feltétlen jött minden esetben össze, de igazából a lényeg az volt, hogy ragaszthattunk. Egyébként halkan megjegyzem: ez egy nagyon nyugtató feladat volt, legalábbis én elértem a teljes béke fázisát.

Köszönöm, ha elolvastad.

Amennyiben tetszik a napló, itt tudod megvenni:

https://www.olvas.hu/termekek/konyvek/nyird-ki-sorozat