Csabai Márk: Nem tündérmese

Ajánló:

Az írótól ez a harmadik könyv, amit olvasok, de számomra ez a regény áll legközelebb a szívemhez. Márk szokásos írói stílusa jelenik meg, mely főként a fekete humort foglalja magába, emellett az általa kialakított cselekménysorozat sem mindennapi. Történetünk főszereplője továbbra is Barabás Viktor, aki nemhiába az újabb és újabb kalandjairól, na meg a bajkeverésről a híres. Egy igazi csibész. Ezúttal a neves Rácz úrnak gyűlt meg a baja vele, mert hát a lánya olyan szép, Viktor pedig természetesen igazi férfiból van. Ennek következményeképp került egy sötét helyre Kockafejjel, ahol végül összehozza a sors egyik barátjával, Rikkivel.

,, Egyszer azt mondták nekem: humorral minden elviselhetőbb. Szerintem nem tudják azok, hogy mit beszélnek. Kurvára fájt, hiába nevettem.”

Útjuk az NNI épületébe vezet, ahol újabb találkozásra kerül sor, de ezúttal a széplábú ex barátnőjével, Gabriellával hozza össze a sors. Feladatot kapnak ismét kettős játékban találja magát. Mentenie kell az életét, de a megbízást is teljesítenie kell, ugyanis körözés folyik ellenük. Azonban a nagy feladat kezdetével egy újabb bonyodalom vette kezdetét. Az emberek, akikkel dolgozni kezdtek nem is azok, akiknek mondják magukat. Emiatt az egyetlen megoldást egyik régi jó barátjukban, Juszupban látják. Összeáll a régi, megszokott csapat. Vajon sikerül véghez vinni az eredeti tervet? Tisztára tudják mosni a nevüket? Vajon elkaphatják az igazi bűnöst?

,, Néhány perc után valami kellemetlen szagot éreztem. De a forrása nem én és nem is a szusi volt. Diszkréten Rikki felé hajoltam. Megszagoltam. Utána feltűnésmentesen a kanapé támlájáról vettem szagmintát, már amennyire ezt lehet feltűnésmentesen csinálni.”

Egy különleges, eseménydús műnek lehetünk tanúi. Kétség kívül állíthatom, hogy a történet vezetése és a cselekményszál futtatása is remekül van megoldva. Minden újabb részben előkerül egy plusz, akár pozitív, akár negatív és ezt a kis darabkát Márk az egész könyv folyamán felhasználja. Szerintem tökéletes kikapcsolódást nyújt a könyv, legyen szó egy unalmas vagy akár egy fárasztó napról! Egyszerűen letehetetlen, csak belesüppedtem a történetbe és nem tudtam szabadulni előle. Könnyen olvasható, jó kedvre deríti az olvasót. Ezt mindenképp ajánlanám minden könyvmolynak, mert ezt a művet meg kell élni, hiszen ez szinte egy valódi tündérmese!

,, A lelkem sosem volt eladó, nem hagytam, hogy legyőzzenek, és ezért megmaradt egy jó tulajdonságom. Megbocsátani tudok, de bízni nem.”

32722753_1789062374486032_7560449708745818112_n

Fülszöveg:

„Nem tudtam letenni.” – Zama blog

Azt hiszed, hogy minden a legnagyobb rendben van? Most van csak baj igazán! Miután Barabás Viktor átvészelte élete legnagyobb kalandját, kénytelen szembesülni a nem számolt következményekkel. Kísértik őt a múltjából a nők, az ígéretek és a tettei is. Az új kihívás még az alvilágban edzett Viktornak is komoly fejtörtét okoz. Társaival egy nemzetközi bűnüldöző szerv segítségére kell lennie, így újra egy kettős játszmában találja magát. Vajon végre sikerül magát tisztáznia, remélhetőleg véglegesen? A szerepekben a káosz nagyobb, mint valaha, senkiről sem lehet tudni, hogy melyik csapatban játszik, így féligazságok mentén kell átszenvednie magát az útjába kerülő akadályokon. A kaland pikantériája, hogy az egyik exével, méghozzá legnagyobb szerelmével, a szép lábú Gabriellával kell együtt dolgoznia. A kérdés, hogy ez mennyire befolyásolja Viktor tisztánlátását a küldetése közben. Az érzelmek felelevenednek, és az országokat átívelő események során főhősünk az útjába kerülő nőkben keresi az élet pillanatnyi örömét, vigaszt, vagy éppen Gabriellát. Csabai Márk első nagyregénye, az Egy csibész naplója alig hetekkel a megjelenése után máris kultuszkönyv lett. A Nem tündérmese ennek a kötetnek a felújított és átírt folytatása, mely akár az előzmény nélkül is tökéletes kikpcsolódást nyújt. Az író humora és történetszövése Rejtő Jenő írásait és Guy Ritchie filmjeit juttatja eszünkbe. Vigyázat! Igaz történetek alapján! Kiadó: Álomgyár Oldalak száma: 386 Kiadás éve: 2018