Ali Land: Én vétkem

Ajánló:

Tökéletes, és kegyetlen! Ezzel a két szóval tudom jellemezni Ali Land könyvét! Olvasása közben egyre jobban azt éreztem, hogy a szakadék szélére kerülök, és nem biztos, hogy megtudok állni ott. Egy igazi lélektani thriller, ami lassan gyilkolt, és szedte darabjaira a lelkem.

A könyv 16% kedvezménnyel elérhető a BOOK24 online könyváruházban!

https://goo.gl/p2b1xU

Egy 15 éves kislány, aki feladta sorozatgyilkos anyját. A tárgyalásig nevelőszülőknél van, akik próbálják felkészíteni a napra, amikor szembe kell néznie anyja kegyetlen tetteivel. 9 gyermek, 9 apró test, 9 élet, és 9 anya, akik már sosem kapják vissza szeretett gyermeküket.

" Fáklyát gyújtottál, és azt mondtad, menjek le a pincébe, kapcsoljam vissza a biztosítékot. Mondtam neked, hogy félek, bár nem akartam; tudtam más dolgok is vannak odalenn, mint dobozok és régi bútorok. Az állam alá tartottad a fáklyát, és megkérdezted, hogy lejöjjél-e velem. Trükk volt persze. Lelöktél, rám zártad."

A lány próbálkozik, mindent megtesz, hogy befogadják, hogy szeressék, de mindeközben meg kell küzdenie a saját démonaival, a rettegéssel,  hogy ő is olyanná válik, mint az anyja. Mert mi a biztosíték, hogy a gonosz benne nem lapult meg? A gének öröklődhetnek, és bármikor a felszínre törhetnek.

A történet folyamán egyre jobban ismerjük meg Milly múltját, hogyan, és miként terrorizálta őt az anyja, bántalmazások egész arzenálját próbálta ki a lányon. Egy embernek sem szabadna ezeket átélni, nemhogy egy kislánynak.

"Ezúttal egy lány. Nem a kedvenced, csak, ha muszáj. Kilencből kettő. Megkérdezted, néztem-e. Néztem. A legbátrabbat, a legszomorúbbat. Láttam. Mindig felkelt. Minden ütés után. Elsírtam magam, sírtam érte a lyuknál, de még időben odébb léptem. Nyílt az ajtó. Becsavartam egy szeneszsákba, plédet nem szabad a lányokra. Lecipeltem a pincébe. Mellé tettem  egy babát, enyém volt valaha."

Az új család sem könnyíti meg az életét. Mike és Saskia lánya Phoebe mindent megtesz, hogy az amúgy is már meggyötört Millyt tönkretegye. Az iskolában mindenkit ellene fordít, lelkileg és testileg is bántalmazzák a lányok, ő pedig csak tűr csendesen. De meddig lehet még így élni? Tűrni csendesen?

Egy barátja van csak, Morgan, aki a szegény telepen él. Szeretné elmondani neki, milyen élete volt, min kellett keresztülmennie, de fél, hogy az egyetlen barátját is elveszíti, ha megnyílik előtte. Milly csak benne és Mike-ba látja a reményt az új élet felé, egy olyan élet felé, ahol nem kísérti anyja szelleme éjszakánként, ahol nappal nem az ő hangját hallja, és végre elengedheti azt a beteges szeretetet, amit még mindig anyja iránt táplál. De vajon Milly tényleg az akinek mutatja magát? Vagy benne is ott van az ősi gonosz?

A történet olyan kegyetlen világot mutat nekünk, ahol az emberek szörnyetegek, nem számít nekik más, mint önmaguk. Nem veszik észre mi zajlik körülöttük, elzárkóznak minden segítségnyújtás elől, és csőlátásban élik az életüket.

Egy egészen elképesztő könyvet vehettem a kezembe. A legelejétől sokkolt, a hatása alá kerültem. Ali Land egy fantasztikus pszichothrillert hozott létre az emberi brutalitásból, az elme sötét játékaiból, amik félrevezetnek, meghazudtolnak, és letaglóznak.

Fülszöveg:

A tizenöt éves Annie új identitást kap, miután feladta sorozatgyilkos anyját a rendőrségen. A látszólagos idillt beárnyékolja a múlt, az anya újra és újra felbukkanó, saját és mások gyermekeivel kegyetlenül bánó alakja. Annie-t, alias Millyt súlyos titkok és kétségek nyomasztják. Vajon örökölte anyja kegyetlen jellemét? Szenvedés, vagy mégiscsak egyfajta biztonság volt mindaz, amit a korábbiakban átélt? Aktív szereplője volt-e a történteknek, vagy egyike a tragikus sorsú gyermekeknek? Vétkes vagy vétlen áldozat? Milyen ember lesz abból, akinek szinte a vérében van a kegyetlenség?

Kiadás éve: 2017

320 oldal

en_vetkem