Gombos Tünde: Pataki Emma naplója

Ajánlás:

Elsőként a könyv borítója és fülszövege keltette fel a figyelmem. Tudom, hogy nem szabad külcsín alapján ítélni, ám már akkor biztos voltam benne, hogy ez a könyv nekem tetszeni fog. Vonzanak az olyan könyvek, ahol valós/megtörtént eseményeken alapszik a történet, tehát nem fiktív, illetve amelyek tele vannak érzelemmel, és olvasás közben egy óriási érzelmi hullámvasúton érzem magam. 

Őszintén bevallom a könyv eleinte nem olyan volt, mint amilyenre számítottam, de még sem mondanám, hogy kiábrándultam belőle. Sőt! Picit az elején éreztem úgy, hogy csalódott vagyok, de aztán beindult a történet és egyre inkább elnyerte a tetszésem. 20-30 oldal után már szó szerint faltam az oldalakat, és még többet akartam tudni Emmáról. Szerintem méltán mondhatom azt, hogy egy nem mindennapi tizennégy és fél éves lány történetét olvashatjuk. Olvasás közben azon gondolkodtam végig, hogy nem éppen egy tipikus évet ír le egy tini életéről, de mégis annyira valóságos, mert előfordul, hogy valakivel ilyen, vagy ehhez hasonló események történnek meg. A történet naplószerű bejegyzésekből áll, ezek alapján ismerhettük meg Emmának a történetét. Engem ez elsőre a Szent Johanna Gimire emlékeztetett, de ez a könyv sokkal nagyobb cselekedetekkel és érzelmekkel van tele. Emma egy majdnem tizenöt éves kaposvári lány, aki édesapjával és nagymamájával éli az életét egy kertes házban. A családtagjai nap mint nap alkoholba fojtják az életüket, melynek az okára sajnos nem kapunk választ a történetben. Emma barátait is megismerhetjük, főleg Zolikát, akibe szerelmes. A kettejük fiatalkori szerelmi vívódásainak is a tanúi lehetünk. ,, Zolika felhúzott az ülő helyzetbe, és átölelt. Jó volt az ölelése. Még fájt is. Nem akartam, hogy vége legyen. Amíg ez az ölelés tart, még itt van velem. Még érezhetem. Még birtokolhatom. Ha elenged teljesen vége lesz. És én nem tudok élni nélküle!" Emellett olyan események sorozatát láthatjuk még, melyek nem hogy egy gyereknek, de egy felnőttnek is óriási kihívás, teher lenne. Emma igazi felnőttként viseli mindazt, amit az élet az útjába állít és bátran áll a dolgokhoz, legalábbis az én meglátásom szerint. Ez a könyv tele volt meghittséggel, mivel több részlete a könyvnek már velem is megtörtént, így csak még jobban át tudtam érezni min is megy át a lány. Volt ahol térdemet csapkodva nevettem egy-egy beszólásán, élményén. Máshol sírtam, mert annyira mély dolgokat és sebeket hozott felszínre, hogy másképpen nem is tudtam reagálni rá. Ajánlom a könyvet mindazoknak, akik szívesen belelátnak egy-egy ember életébe, melyekben nem mindennapi eseménysorozat zajlik. Ajánlom azoknak, akik szeretik a kissé lazább, de mégis érzelmekkel teli történeteket. Ajánlom mindenkinek, aki szereti az olyan történeteket, ahol nem minden olyan amilyennek látszik és szeretik, ha egy pici csavar is van a történetben. Köszönöm az Álomgyár Kiadónak, hogy olvashattam a könyvet! Illetve köszönöm Gombos Tünde írónőnek is, hogy megírta a könyvet és bepillantást engedett nekünk Pataki Emma életébe!

 
 

pataki emma1

Fülszöveg:

Tényleg ​azt hitted, hogy kamasznak lenni könnyű? Bár a tizenöt éves Pataki Emma élete igen távol áll a tökéletestől, hiszen anya nélkül kell felnőnie alkoholista apukája és nagymamája szigorú kontrollja alatt, ő mégis megpróbálja élni a tinik szokásos mindennapjait. Bulizik a barátaival, mindent megbeszél bölcs barátnőjével és még szerelmes is az elbűvölő mosolyú osztálytársába. Az eszes kaposvári lány ügyesen lavíroz az ellentmondást nem tűrő apa elvárásai és a barátok napról napra féktelenebbé váló kicsapongásai között. Az élet azonban nem tűri sokáig ezt a törékeny egyensúlyt, szemberohan Emmával, hogy minél hamarabb gördíthessen elé megoldhatatlannak tűnő nehézségeket. A méretes akadályok között botladozó lány mindinkább kétségbeesik, és kérdéses, hogy sikerülhet-e átverekednie magát az őt elgáncsolni látszó problémákon. Vajon meg tud birkózni Emma az emberfeletti erőt kívánó kihívásokkal? Képes helytállni és felnőttként viselkedni olyan helyzetekben, amik még sok valódi felnőttnek is feladnák a leckét? És vajon rájön, hogy milyen súlyos titkot rejteget előle a családja? Gombos Tünde a Margó-díjra jelölt Szerelemtánc után megint egy embert próbáló helyzetbe került fiatal történetét meséli el a tőle már megszokott stílusban, hol humorosan, hol szívhez szólóan. Kiadó: Álomgyár Oldalak száma: 336 Kiadás éve: 2017 Borító: keménytáblás