Vincent&Vincent: Nincs új a nap alatt, Nem volt új a nap alatt

Nincs új a nap alatt:

Mikor először olvastam a könyvről, akkor legelőször a fülszövege volt az ami felkeltette a kíváncsiságom. Nem egy tipikus fülszöveg, leginkább nőkhöz szól ez pedig csak egy még nagyobb plusz volt, ami arra sarkallt, hogy igen tényleg el kell olvasnom, hiszen személy szerint hozzám is szólhat!
Bevallom mikor belekezdtem akkor annyira nem volt számomra megfogó hatású még, viszont ahogy egyre inkább haladtam az oldalakkal, annál inkább megtetszett. A végére teljes mértékben úgy éreztem, hogy igen ez a könyv nekem is szól.
Nem egy olyan rész és kimondott tény volt, amivel kapcsolatban úgy éreztem, hogy igen ez tényleg igaz és igen ez olyan mintha a jelenlegi világ egyik kimondatlan dolga lenne.

 
-MI A BAJ?
Ha egy igazi Nőnek felteszed a kérdést, hogy
-MI A BAJ?
A válasz pedig csak az, hogy:
-SEMMI!
Akkor biztos lehetsz benne, hogy nem kicsi a baj!
 
Talán ami engem a legjobban megfogott benne, hogy nem egy tipikus könyv volt. Nem egy olyan könyv, amihez hasonlót már többször olvastam. Ennek volt egyfajta különleges elbeszélése és háttere, valahogy más környezetet teremtett számomra a könyv olvasás közben és ezt csak pozitívumként értelmezhetem, másként nem is.
Vincenten és jó barátján Vincenten keresztül lehetőségünk van arra, hogy bele lássunk a férfiakba. Hogy lássuk mit és hogyan viselnek a férfiak akkor, mikor óriási hódítók és akkor is mikor nem jön be nekik az élet a nők terén. Láthatjuk a férfiak szerint milyen 3 kategóriára osztják a nőket és ezek milyen jellemzőkkel bírnak. Megbizonyosodhatunk a tipikus közhelyekről.
A könyv betekintést nyújt nekünk a két barát életeseményein, cselekedetein keresztül.
Köszönöm az élményt!
 
-Hát ENNYI VOLT. Ennyi volt, Vincent!
Általában mindennek jó az eleje, amikor elindul valami, és mindig mindennek rossz a vége, amikor elmúlik. Mindig rossz. Ezt nem lehet megszokni.
Bea
 
 
 
vincent 1
 

Nem volt új a nap alatt:

Amikor megérkezett a könyv, éppen egy “olvasói” válságban voltam. Hiába vettem bármit a kezembe, 5-10 oldal után feladtam. Aztán megérkezett Vincent&Vincent-től: A nem volt új a nap alatt! Belelapoztam, gondolván ez sem fog lekötni. Mire ránéztem az oldalszámra, már több mint 100 oldalon túl voltam! Azt hiszem ez sok mindent elmond! A könyv olvastatta magát! Könnyed, nincs túlbonyolítva, nem fáraszt le. Írhatnám úgy is, hogy nagyon jól csúszik. Belemászik az agyadba, a lelkedbe és a tested köré fonja magát!
Egy férfi onnantól gondolja komolyan partnerét, amikor bemutatja őt a legjobb barátainak is. Ha ezt a szituációt kerüli, sokáig tologatja az alkalmat és kifogásokat keres, nem gondolja komolyan. Tipli!
Amikor megrendeltem, első körben poénokat vártam, olyan sztorikat, melyeken sírva röhögök! Megkaptam! Egy-egy sztorinál visítva vinnyogtam, és bizony előfordult, hogy egy-egy sikamlós történetnél nem Vincentnek szurkoltam. Ezt úgy kell elképzelni, hogy ülök, olvasom a könyvet és közben hangosan mormogom, hogy érd már utol,  és verd el azzal a strandpapuccsal! És hogy elérte-e? Ezt a könyvben megtudjátok! Mindemellett a könyv közepe táján vett egy fordulatot a hangulat. Az egész könyv atmoszférája megváltozott, és mint egy hullámvasúton, úgy mentem fel és le. Idősebb Vincent esetében nagyon vegyes érzéseim voltak! Gyűlölet, sajnálat, düh, szánakozás, megértés, szeretet! Ezek persze nem konkrétan rá irányultak, összességében mindegyik karakterre, és a szituációkra. Természeten volt, hogy úgy éreztem, ha egy kisgyerek lenne, akkor az ölembe venném, és jól elfenekelném, aztán 20-30 oldal után volt, hogy forgattam a szemem és úgy puffogtam, hogy na ne már, ennyire nem lehetsz szerencsétlen. A következő oldalakon pedig már magamhoz öleltem volna és nyugtattam volna, hogy minden rendben lesz. És vettem volna neki egy hatalmas adag fagyit. De persze idősebb Vincent nem volt itt már gyerek, és valószínű a fagyit a hajamra kente volna! Mindenesetre ténylegesen egy igazi hullámvasutat éltem meg általa. És ha igazán magamba nézek, bizony én is elkövettem hasonló dolgokat, estem már bele olyan helyzetekbe amiből jól nem lehetett kijönni. Tehát az vesse rá az első követ, aki nem tett meg ilyen dolgokat. Szerintem kevesen vannak. És mivel nem vagyok álszent, én azt a követ visszacsúsztattam a zsebembe, és nagyon mélyen magamba néztem. A múltamba, a jelenembe, és amennyire lehet, a jövőmbe! Igen! Ez a könyv, ezek a történetek, és ezek az emberek kinyitották a szemem, ami eddig viszonylag zárva volt! Fiatalabb Vincentel kicsit máshogy éreztem. Vele kapcsolatban inkább a humor, a bulizás és a "vedd könnyedén az életet" érzést kaptam. Ha olvassa ezt, valószínű nem fog örülni neki, de benne egy cuki srácot láttam, akivel baromi hatalmasakat lehet bulizni, aki általában a “kör közepén” áll, és egy legyintéssel elintéz mindent. Néha már úgy éreztem, hogy ez nonszensz. Imádtam a srácot! Természetesen a könyv haladtával nála is kerültek elő olyan események, ami meglepő és komolyabb fordulatot vett. Mint nő, érdekes volt olvasnom a Nikivel való “viszonyát” , és itt talán megjegyezném, hogy nem teljesen értek vele egyet. Valószínű a legtöbb nőtársam se. Többet erről nem is írnék. Csajok, ha olvassátok, akkor úgyis érteni fogjátok, hogy melyik helyzetre utaltam. Minden embernek ajánlom ezt a könyvet, mert többet kap annál, mint vicces, pörgős, sikamlós történtek. Érzelmek kavalkádjait kapjátok hatalmas mennyiségben, és kénytelenek lesztek átértékelni az életeteket.
-Vincent! De hülye vagy! Miért nem dugtad meg? Ha ez a nő így viselkedik a hátam mögött, szerinted kinek kell?
Számomra érdekes volt a két férfi életébe bepillantani, és megtudni azt, mit is gondolnak rólunk a pasik különböző helyzetekben! Lehet őket szexistának nevezni, vagy hímsoviniszta disznóknak, én viszont azt mondom, most megyek és tartok egy "laza csütörtököt"! Zsófi
 
vincent 2
 

Nincs új a nap alatt

Kiadó:
 
Oldalak száma:
248
 
Borító:
PUHATÁBLÁS
 
Kiadás éve:
2015

Nem volt új a nap alatt

Kiadó:
 
Oldalak száma:
345
 
Borító:
PUHATÁBLÁS
 
Kiadás éve:
2016