Anne L. Green: Arcátlan csábító

Az első Álomgyáras olvasmányom Anne L. Green könyve volt, rendkívül boldoggá tesz az, hogy azóta számtalan kellemes élményt okozott nekem a műveivel. Ez a történet is egy újabb pozitív élményt adott és ezt köszönöm az írónőnek. A már megismert regényei alapján volt egy kialakult kép bennem, de úgy éreztem olvasás közben, hogy az Arcátlan csábító valamiért más volt.
A mű nemcsak odabilincsel a könyv elé, de el is ragad a valóságból és szinte megszűnik az idő körülötted.

,, Ha az ember szerelembe esik, veszélynek és fájdalomnak teszi ki magát. A lelkem mélyén féltem, hogy mire megkapom, amire vágyom, már nem csak a testem lesz meztelen előtte. Látni fogja a cafatokra tépett és szétzilált lelkem. Mégis szívhez szólóbb véget el sem tudtam képzelni, mint hogy ennek a nőnek a karjai közt leljek a végzetemre.”

A Csábító-sorozat első részében megismerhetjük Oliviát.
A nő behajtóként dolgozik, úgy érzi sokszor alábecsülik amiért nő, aztán mindig meglepődnek azon, hogy mennyire jól csinálja a dolgát. Sokszor önfejű, nagy az igazságérzete, de ne felejtsük el az intelligenciáját és a szépségét sem.
Szerzett egy rossz tapasztalatot, vagy inkább egyfajta seb keletkezett rajta egy arrogáns, töketlen férfi miatt, aki szinte élvezte, hogy megsérti a szexben nyújtott teljesítményét, sőt egyenesen becsmérli. Emiatt nem is mer közeledni a férfiakhoz, mert mindig ezek a negatív élmények peregnek le a szeme előtt.

Hosszú ideje keresnek egy férfit, aki igazi Fantomként él. Folyton újabb és újabb emberek személyiségét veszi fel, akiknek aztán meglepetést okoz adósságok terén. Hazudik, csal, lop. Az álcázás igazi mestere, aki lassan belefárad abba, hogy mindenhonnan menekülnie kell és nincs egy barátja sem, akihez szólhatna. Sosem kötődik, mindig egyéjszakás kalandokba bonyolódik, ám már ez sem teszi boldoggá.

,, - Már én sem tudom, ki is vagyok valójában. Nem létezem, csak lebegek. Örökösen mások arca mögé bújok. Megtanultam, hogy ne mutassam ki az érzéseimet.
- Nincs olyan álarc, amelyik félre ne csúszna néha – somolygott. Féloldalas mosolyra húztam az ajkam.
- Azt hiszed, láttad, mi van az álarc mögött? De légy óvatos, közel sem láttad még a valódi énem.”

Talán az a pont sorsszerű volt, ami összehozta őket. A fantom újabb személyiséget lop el, azonban ez Liv barátnőjének a férjéé. Liv beleássa magát az ügybe és régi barátnője kérésére mindent elkövet, hogy elkapja az ál-Thomas-t.
A nő amikor találkozik Carl-lal az FBI-ügynökkel, akkor meg sem fordul a fejében, hogy ő lehet a csaló. Bízni kezd benne, ám egyre több bizonyíték van arra, hogy ő a fantom. A férfi kezdi feladni, több akadály és együtt töltött óra után felfedi igazi arcát.

Azonban Olivia csak ekkor ismeri meg az igazi csábítást. Egyetlen pillantást vet rá Niko és szinte kábulatba esik. Vajon az erkölcs vagy a szerelem győzhet? Bízhat a csalóban? Egy csaló megváltozhat, ha van akiért más legyen? A vágy és a szenvedély pontot tehet a kapcsolatuk folytatásában?

,, Olyan éhesen csókolt, ha csak fele ennyire mohó az ágyban… Elviselhetetlenül álltam, mint a cövek. Kívántam ezt a nőt. A lüktető és hasító fájdalom a lábam közt annyira lenyűgözött, hogy a rabjává váltam. Meg kellett szereznem őt, bármi áron.”

A történet során megismerhetjük a behajtót, mint munkát. Mit is csinálnak ők és mennyi nehézség van a munkájukban. Beleláthatunk a nő múltjába, a családi életébe. Szinte az orrunk előtt esik darabokra Liv szíve és kivételesen nem a szerelem miatt.

Niko árnyékként követi a nőt, mindentől igyekszik megvédeni és ez már őt is teljesen összezavarja. Miért van olyan valaki nyomában, aki bármikor feldobhatja? Miért vágyik valakire, aki elől inkább menekülnie kellene?

,, Ő a testem akarta, én a lelkére is vágytam. Mégis éheztettük egymást. Nem vallottuk volna be, de szükségünk volt a másikra.”

Ebbe a regénybe szembeszegül az elvi és a szerelmi világ, legalábbis én ezt éreztem végig. Egyfajta húza-vona alakult ki Niko és Olívia között, hiszen mindketten más oldalon álnak. Azonban a vágynak és az érzelmeinknek nem parancsolhatunk.
Az Arcátlan csábító inkább a romantikus vonalat képviseli, mint az erotikusat. Bevallom kicsit meg is döbbentem, de talán ez volt az az ALG regény, amibe nem is kellett az erotika. Mert így lett tökéletes.

Személy szerint nekem tetszett a történet. Kicsit úgy érzem, mintha most egy nagyobb darabot kaptunk az írónőből, hiszen egykor neki is ez volt a munkája.
Csupa pozitívot tudnék zengeni eme alkotásról, de akkor tapasztalhatják meg az olvasók igazán, ha belemélyednek a műbe.
Izgatottan várom a sorozat folytatását, hogy meg tudjam mi történik ezután. Liv össze tudja szedni magát? Milyenné válik a kapcsolata vágyai férfijával? Megleli a boldogságot?

,, A légzése azonban szaporább volt, a pupillája kitágult, a szája pedig elnyílva várta a következő mozdulatom. Ő ugyanúgy harcolt magában az erősen lüktető vággyal, ahogy én a türelmetlenségemmel. Már a puszta nézésétől is borzongás futott végig a testemen, egészen le a lábam közé.”

Fülszöveg:

Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.

Minden ​történetnek több oldala van, ahogy minden embernek több arca

Olivia Clark évek óta behajtóként éli mindennapjait. Tartozások behajtása az élete, ami olykor magánnyomozással jár. Szereti a munkáját, de idővel kezd belefásulni, míg egy napon a barátnője a segítségét nem kéri. Valaki titokzatos módon visszaél a férje személyazonosságával. Olivia elszánt kutatásai egy rejtélyes férfihoz vezetnek, aki nagylelkűen felajánlja a segítségét. 
Thomas, Carl vagy Niko? A valódi nevét senki nem ismeri, egy vérbeli kaméleon. Nem más ő, mint egy hivatásos csaló, aki a „munkája” során különböző személyiségeket vesz fel, mindig más-más figura bőrébe bújva. Igazi átváltozóművész, de az örökös szerepjátéknak köszönhetően már ő maga sem biztos abban, hogy ki is ő valójában. 
A szálak egymásba futnak, a titkokról lehull a lepel, Olivia és Niko pedig zűrös csalási ügyek kellős közepén találják magukat. 
De hogy ki melyik oldalon áll, abban már egyikőjük sem lehet biztos.

Az Arcátlan csábító a Csábító-sorozat első része. Olivia és Niko története az Érzéki csábító és a Végzetes csábító című kötetben folytatódik.

A többszörösen Aranykönyv-díjra jelölt Anne L. Green a 2015-ös év elsőkönyves felfedezettje. Regényeiben szereti az egyedi fűszerezést, a pikáns párbeszédeket, a fülledt vagy izgalmas jeleneteket. Legújabb, fordulatokkal teli írását valós események ihlették. Ebben a szenvedélyes és váratlan bonyodalmakban bővelkedő, modern kori romantikus történetben semmi nem az, aminek látszik.

(Álomgyár Kiadó, 420 oldal, 2018)