Jake Temple: Végítélet

Ajánló:

Húú, hát nehéz véleményt formálnom erről a műről, mert ellentétes benyomást éreztem vele kapcsolatban. Összességében különlegesnek gondolom, mert egy olyan történetcsokrot ismerhetünk meg, ahol mindegyik szál Riddleville-hez és március 28.-hoz köthető. Több személy, több cselekmény és több érzelem ami a mű végpontjához vezet. Igazából nem tudom megfogalmazni azt amit olvasás közben éreztem csak azt, hogy valamilyen szempontból számomra egyedi volt és úgy konkrétan egy régebben általam olvasott könyvhöz sem tudom igazítani. Ahhoz, hogy valaki átélje és megértse a történetet, le kell ülnie és végig kell olvasnia. De ha valaki belekezd, akkor nagy az esély arra, hogy csak peregni fognak a lapok a kezében. 

Edna a férjével és a fiával él együtt. A nő megtudja, hogy a férje hazudik neki és láthatjuk, hogy milyen sajátos módszerrel igyekszik megtudni megcsalja-e. Nem megcsalás áll a háttérben, hanem attól sokkal durvább. ,, Tuti, hogy megcsal és valami nőcskéhez megy – dühöngött magában. (..) - Szóval ez volt az életed értelme? – kérdezte a nő, gyűlölettel és undorral a hangjában. – Úristen, hazugságban éltem le az egész életem! Egy normális,  jómódú családnak hittem a miénket. Hát nagyot tévedtem!” Az egyik történetben Jennifert ismerhetjük meg, aki látott egy őrangyalt akárhányszor halál közeli helyzetbe került. Azt hitte, hogy ezáltal védve van mindentől és semmivel kapcsolatban sem kell óvatosnak, figyelmesnek lennie. Tévedett! ,, Sok balesetnél ott vagyok, de persze mindenhol nem lehetek ott, ezért van annyi halálos baleset. A csodával határos megmenekülésekben mindig benne van a kezem. Sajnálom Jennifer! Amint mondtam, én az életet védem és a tiéd most a másik kettővel szemben alulmaradt.” Lilian furcsán viselkedik a barátai előtt. Elhiteti velük, hogy van két olyan barátnője akik nem szeretik a társaságot és ezért nem akarja hogy megismerjék. Vajon mi lehet az igazság? ,, Nekem Holly csak akkor ír, amikor rossz hangulatban vagy, Shirley pedig csak akkor, amikor jó a kedved. (..) Te vagy a mindenem, és az egész élet előttünk áll. Ne hallgass soha másra, csak a belsődre, Rám.” Egy nő, aki elvárt a volt férjétől és most Gus-szal él együtt. Részt vesz egy ördögűzésen Gilber atyánál. Pár nap múlva érdekes, sőt valamiképp félelmetes dolgok történnek. A végeredményre pedig végképp nem lehet számítani! ,, - Arra ébredtem fel, hogy nem kapok levegőt, van valami a mellkasomon, de nem láttam sehol. Olyan, mintha egy szellem lett volna, aki megtámadott. Küzdeni kezdtem, hogy kiszabaduljak egy olyan szorításból, ami fogalmam sem volt, honnan származik. (..) - Cloe, el kell engedned Gus-t – mondta Vito a nőnek.” Mindegyik történet azzal ér véget, hogy nagy fényességet látnak az említett szereplők. Mi állhat a fényesség hátterében? Talán szellemek vagy esetleg egy idegen faj? Elhiheted, hogy annál sokkal különösebb! ,, Mindenféle feltételezések kaptak szárnyra: a legvadabbak földönkívüli támadásra gyanakodtak, vagy eddig sohasem látott, földöntúli gömbvillámokról beszéltek.” Olvasás közben nem egy ponton éreztem egyes dolgokat brutálisnak vagy éppen betegnek, de ez így volt jó. Szerintem a vége nélkül is elég dermesztő dolgokat hallhatunk és enélkül is egy izgalmas kis könyv lenne. Akár egy hosszabb sorozatban is szívesen olvasnám! 28832505_1716253675100236_569828650_n

Fülszöveg:

Tizenegy krimi, misztikus történet (Őrangyal; Ördögűzés; Kitépett szívek; Gyilkos hobbi; Elmezavar; A fehér ruhás nő; A sorozatgyilkos; Emlékeltérés; Időviharban; A döntés, Március 28, az ítélet napja), amit egy dolog köt össze: március 28-án az égen feltűnő hatalmas fényesség. Mi ez a ragyogás, és mi történik Riddleville lakosaival? Az író beleolvasási lehetőséget ad a honlapján, melyet itt érhettek el. -> http://www.jaketemple.hu/0-bevezetes/ A könyv megrendelésére is lehetőség van személyesen tőle: http://www.jaketemple.hu/rendeles/ Kiadó: Garbo Oldalak száma: 206 Kiadás éve: 2015