Jill Santopolo: A fény amit elvesztettünk

Ajánló:

Úgy került a kezeim közé ez a könyv, hogy nagyon sokat hallottam már előtte róla és szinte mindenkitől csak pozitív beharangozást kaptam erről a műről. ,, Remélem ilyen szerelmet találsz majd te is, ilyen mindent fölemésztő, erős szerelmet, amitől úgy érzed majd, hogy egy kicsit megőrülsz. És ha megtalálod, ne taszítsd el magadtól. Kapaszkodj bele. És amikor majd átadod magad ennek a szerelemnek, az majd összetöri a szíved. Összetöri és felmorzsolja, de legyőzhetetlennek és végtelennek is  érzed majd magad tőle.”

Történetünk főszereplője Lucy, az ő szemén keresztül mutatja be a történetet, mely róla és a nagy szerelméről, Gabe-ről szól. Megismerhetjük a mű elején az egymásra találásukat, egészen odáig amíg Lucy egy olyan helyzetbe kerül, melyben Gabe élete a tét. Közben láthatjuk, hogy hogyan szakítanak fiatalkorukban és a fiúnak miért lesz fontosabb a karriere, mint a szerelem. Vajon jó döntést hozott akkor? Közben a lány megismerkedik egy aranyos, tenyerén hordozó sráccal Darrennel. Összeházasodnak, gyerekeik lesznek és közben a lány karrierje is szárnyra kap. Mindezen évek alatt hol e-mailben, hol telefonon, hol egy-egy találkozó erejéig vagy semennyire sem tartja a kapcsolatot a fiúval. Láthatjuk azt is a fiú hogyan küzd meg a döntései következményével. ,, Egy fénnyel teli nő mindent ragyogóbbá tesz, amit csak megérint. Lucy, Luce, Luz, Fény.” A könyv végig Gabehez szól, talán mert a végén az ő élete van Lucy kezében és szeretne választ kapni a kérdéseire a fiútól. De ezekre vajon fog kapni választ? Vajon Gabe boldog lehet Lucy nélkül és a lány lehet újra igazán szerelmes? Nagy szavaknak tűnnek, pedig egyáltalán nem azok. ,, Általában egy szinten voltunk, általában egyenlő félként ültünk rajta, de időnként lent találtam magam, és próbáltam elrugaszkodni, hogy megint fönt legyek, és féltem, hogy leugrasz, hogy mással legyél, és én ott ragadok annak a reménye nélkül, hogy elérem az egyensúlyi állapotot.” Óriási érzelembomba, ami magával ragad és nem enged, amíg meg nem tudja az olvasó, hogy hogyan is végződik a mű. Tele van emóciókkal, amiket meg sem lehet szavakkal fogalmazni. Erős, de mégis átható mű! Irreálisnak tűnik, pedig még sem az. ,, Bárcsak máshogy döntöttem volna! Ha akkor tudtam volna, hogy meg vannak számlálva a napjaink, ha tudtam volna, hogy itt végezzük, így, még aznap megkerestelek volna. Bárcsak vissza tudnám forgatni az idő kerekét, és fel tudnálak hívni.” Könnyeket törölgettem a könyv befejeztével, annyi gondolat cikázott végig rajtam. Sírtam Gabe miatt. Sírtam Lucy miatt. Sírtam a szerelmükért, a rossz döntéseikért és azért ami várt rájuk. Összetör, darabokra szed és rabul ejt. Lehetetlen nem imádni! ,, A tragédia és halál közepette megcsókolni téged egyszerre volt tökéletesen helyes és helytelen.” Néhol saját magamat láttam a lányban. Velem is előfordult már, hogy a dátumok határozták meg a hangulatom egy régebbi eseményhez kötve. Vagy éppen hogy hosszú idő után is ugyanúgy gondolok valakire, mint amikor a magaménak mondhatom. Valós eseményeket vesz alapul egy olyan köntösben, ahol mindenhol csak a reményt érezhetjük. A reményt arra, hogy egy pár lesznek újra. ,, Tollas kis jószág a remény / Lelkünk ágára ül, / Fújja szövegtelen dalát, / És sosem némul el ’’ 28694278_1710584302333840_190319364_o

Fülszöveg:

Két ​élet. Két szerelem. Egy választás. Ő ihlette meg elsőként, ő indította meg és értette meg igazán. Ő lesz-e az utolsó is? Lucy az életét megváltoztató döntés előtt áll. De mielőtt megtehetné, elölről kell elmesélnie a történetét, a közös történetüket. Lucy és Gabe 2001. szeptember 11-én ismerkednek meg New York-ban, ahol végzősök a Columbia Egyetemen. Az a nap mindkettőjük életét örökre megváltoztatja. Együtt döntik el, hogy azt szeretnék, ha az életük jelentene valamit, igazán számítana. Amikor egy évvel később megint találkoznak, mintha a sors akarná, hogy talán egymásban találják meg az élet értelmét. De aztán Gabe fotós-újságíró lesz a Közép-Keleten, Lucyt pedig New York-hoz köti a munkája. A következő tizenhárom évben közös útjuk álmokon, vágyakon, féltékenykedéseken, megcsalásokon vezet el végül a szerelemig. A sors sodorta-e egymáshoz őket? És az ő döntésük tartja-e távol őket egymástól? Hiába választják el kontinensek őket, mindig van helyük egymás szívében. Jill Santopolo egyedülálló első regénye egy szerelmi történet, ami Lucy és Gabe életét követi nyomon. Az ikertornyok tragédiája megváltoztatja és árnyékba borítja az életüket. Hogy tudják összeegyeztetni a szenvedélyt és a biztonságot, az álmokat és a valóságot? Gyönyörű romantikus regény az első szerelem elpusztíthatatlan erejéről. ,,Olyan volt, mint egy lidérces álom. Mintha a szívem üvegből lett volna, amelyet valaki a padlóhoz vágott, ahol millió darabra tört, aztán az illető még szét is taposta volna a sarkával.” covers_458200.jpg Kiadó: 21. század Kiadás éve: 2018 Oldalak száma: 336