Varga Dominik: Töredék

Ajánló:

Számomra már a borítója figyelemfelkeltő volt és azt sugallta, hogy ebbe muszáj belekukkantanom. Bár a címe is tetszik nekem, hiszen egy tök általános, mégis annyira sok mindent jelentő szó: Töredék. Már ekkor gondoltam arra, hogy valami olyasmit tartalmazhat, ami tele van emóciókkal és olvasás közben egy egész hangulathullám végig megy rajtam. ,, Erő. Három betű. Olyan dolog, mi bármit legyűr. Felállni a padlóról, nem sírni, Mindent mi fáj, kinyírni.”

A verseskötet többféle témájú, érzelmű verseket tartalmaz. Színültig van azzal, hogy szerelmes lett a szerző valakibe, aki sajnos nem őt választotta, hanem valaki mást és az ezekhez csatolható pillanatokat örökíti meg szavak, gondolatok formájában. Megesett, hogy egy-egy vers annyira nem tetszett, de többsége megnyitotta az utat a szívemhez. ,, A meccs elkezdődött, a fájdalom vezet, Nagyon úgy áll, a Harcos nem nyerhet. A végsőkig küzd, nem adja fel, Remélem, nem itt vérzik el. A halál leül a ring mellé, A Harcosra néz, S elkezd csorogni a vér. Vége a meccsnek, A fájdalom nyert.” A Colorcom Kiadótól olvastam már egy verseskötetet, Zéder Hannáét, de a kettőt közel sem lehet összehasonlítani. A téma hasonló mindkettőben, de ezen kívül minden másabb és mindkettőbe más ami megragadott és ami egyedibbé tette az egész összhatást. ,, Az ital fogyóban, A testem elhalóban. Nélküled létezni, Szív nélkül érezni. (..) Boldogan aludni, Nélküled álmodni. (..) A végsőkig küzdeni, A szív sebeit bekötözni. Rád gondolni, Sírva elaludni. Az ital elfogyott végleg, A lelkem eltávozott innen. " Örülök, hogy a polcomon csücsül és amikor csak akarom elővehetem. Sokszor éreztem át azt a fájdalmat és hiányt, amit a mű összességében adott. Volt, amelyik rész a szívemhez is nőtt rögtön, hiszen annyi mindent meghatároz még ha nem is konkrétan akkor is, és szerintem ez egy csodás dolog! 28418474_1703401783052092_1322237009_o

Fülszöveg:

Ez a verseskötet azt mutatja be hogy milyen nehézségek vannak egy tinédzser életében a szerelemtől, egy családtag elvesztéséig. Változatos érzelmekkel teletűzdelt művek találhatóak benne. Egy töredéket mutat be egy tini életéből, de akár egy felnőtt is lehetne a főszereplő. Kiadó: Colorcom Oldalak száma: 85 Kiadás éve: 2017