Camilla Läckberg: Az Idomár

Ajánló:

Eddig nem sok skandináv krimit olvastam, de azt hiszem ezt a hiányosságom sürgősen pótolnom kell. Sokszor hallottam már más olvasóktól, hogy elég beteg alkotások ezek, és meg kell hagyni igazuk volt. Viszont valami oknál fogva én csípem ezt a beteg stílust. Nem! Nem vagyok sem pszichopata, sem szociopata. Egyszerűen szeretem amikor egy könyv folyamatos feszültséggel bír, szeretem, ha közben tudok borzongani, vagy éppen félni.

Camilla Läcckberg Az idomár című könyvétől ezt megkaptam. Zseniálisan tudja csavarni a szálakat, a rövid fejezetek miatt könnyen követhető, és mindig tartogat valami újat, valami rejtélyt, ami miatt vártam, hogy újra az adott szereplőről olvashassak. A több szereplős szemszög is adott volt, ami által minden karaktert egyre jobban megismerhettem. Ami nagyon tetszett a történetben, hogy egyszerűen képtelen voltam rájönni ki a tettes, úgy éreztem, hogy ott van az orrom előtt, sejtettem ki az, de egyszerűen nem tudtam rájönni a hogyanra. Bárhogy próbáltam összerakni a történteket, agyalni a dolgokon nem sikerült. De talán ez így volt jó, mert ebből kifolyólag folyamatosan fenntartotta az érdeklődésem, ez miatt nem tudtam letenni, és ez miatt olvastam ki egy nap alatt. Nem utolsó sorban a végén egy olyan csavart kaptam, amire aztán végképp nem számítottam. Végig elhitetett velem valamit az író, és kiderült, hogy az elejétől fogva az orromnál vezetett. Nem semmi történet volt.

Történet:

Már az eleje elég brutálisan indul. Victoria a fiatal lány hónapokkal az eltűnése után egyszer csak megjelenik. Szemei kiszúrva, nyelve kivágva, dobhártyája bezúzva. Így botorkál ki az erdőből az útra, nem érezve a közelgő autót. A lányt nem tudják megmenteni, a kórházba kerülése után meghal. A rendőrök már régóta nyomoznak több eltűnt lány után is, és most Victoria által egy képet kapnak arról, hogy mivel kell szembenézniük. Az igazi kegyetlen, és őrült gonosszal.

" Leguggolt, megfogta a láncot, és a súlyát latolgatta. Nehéznek és masszívnak érződött, olyan erősnek, hogy egy alultáplált hétéves lánynál nagyobb személyt is megtartott volna. Milyen sötét erők lakoznak az emberben? "

" Érezte az irtózatot, amely elboríthatta őket, amikor lejöttek a pincébe, és felfedezték a falhoz láncolt gyereket. " Erica író, és az egyik rendőr (Patrick) felesége. Sokat segített már régebbi nyomozások során, jók a megérzései, és sok esetben meglát olyan dolgokat is, ami a rendőrök szeme előtt elsiklik. Jelenleg egy életfogytiglani börtönbüntetését töltő nő ( Laila ) életet akarja megírni, aki brutálisan megölte férjét, és lányát kegyetlen körülmények között, állatok módjára nevelte. De Laila nem mond semmit, érzi, hogy lassan itt az ideje beszélni, belülről marcangolja a múlt, mégis képtelen rá. Erica így kénytelen egyedül kideríteni mi történet, és apránként összerakni a kirakós darabjait. Egyre jobban érzi, hogy valami nem stimmel, és ami miatt Lailának ülnie kell talán nem is úgy történt, mint ahogy azt annak idején előadták.

" Szomorú - ez volt az első szó, amely átcikázott Erica agyán, amikor belépett az előszobába, Mind a nő, mind a lakás szomorúságot árasztott, és ez látszólag nem csak Minna eltűnése miatt volt így. Úgy tűnt, az előtte álló asszony már rég feladott minden reményt, az élet nagy csalódásai teljesen szárnyaszegetté tették."

Közben Patrick és társai nyomoznak Victoria, és a többi eltűnt lány ügyében. Egyre jobban bonyolódnak az események, és már ők maguk sem tudják hogyan folytassák. Érzik, hogy ott van a szemük előtt a megoldás, de az valahogy mindig kicsúszik a kezükből.

A mellékszereplők életébe is kaptam betekintést, így valamennyire összetudtam rakni az előzményeket. Bár volt egy két karakter akikkel nem igazán tudtam mit kezdeni, de valószínű ez abból fakad, hogy a sorozat többi részét nem olvastam.

" - Tönkretette az életedet! Befurakodott a családunkba, élősködik rajtad, rajtunk.. "

Összességében egy nagyon penetráns történetet olvashattam, amiből nem hiányzott az izgalom, a feszültség, a borzongás. Kegyetlenül ábrázolta a gyilkosságokat, és sokszor úgy éreztem, hogy kicsit le kellene tennem a könyvet, pihennem kellene, de egyszerűen képtelen voltam rá.

Tény, hogy nem olvastam a sorozat többi részét, de nem éreztem a hiányát, ettől függetlenül biztos vagyok benne, hogy befogom szerezni a többi részt is.

az idomár

Kiadó: Animus Kiadó

https://animuscentral.hu/konyv/az-idomar

336 oldal

Kötés: puhatáblás

Megjelenés éve: 2017

Fülszöveg:

Egy fagyos januári napon egy súlyosan sérült, mezítelen lány botorkál ki az erdőből Fjällbacka határában. Az arra haladó autó a csúszós úton már nem tud megállni, és elgázolja. Az áldozatnak négy hónapja veszett nyoma, amikor hazafelé tartott a lovasiskolából. Sérülései alapján borzalmas kínokat kellett kiállnia, és félő, hogy más fiatal lányok is hasonló sorsra jutottak.
Miközben Patrik Hedström és csapata elkezdi felgöngyölíteni az ügyet, a nyomozó felesége, Erica Falck egy régi, gyilkosságba torkolló családi tragédiáról írja újabb könyvét. Az eset szálainak kibogozásában egyedül az emberölésért elítélt családanya segíthetne neki, ő azonban hallgat. Ám Erica soha nem félt a végsőkig elmenni, hogy kiderítse az igazságot.