Leda D'Rasi: Boszorkánydinasztia: Utolsó kívánság

Ajánlás:

Az idei év folyamán írtam már egy könyvről, amit a 2018-as év abszolút kedvencévé avanzsáltam! Most azt kell, hogy írjam, trónfosztás történt! Leda D’Rasi Boszorkánydinasztia: Utolsó kívánság című könyve számomra világszínvonalú lett. Mindezt írom úgy, hogy tőlem nagyon messze állnak a romantikus, és erotikus töltetű könyvek, de Ledának sikerült egy olyan fantasztikus művet írnia, ami alapjaiban változtatta meg a véleményem. Kérem tisztelettel, így kell megírni egy romantikus fantasy regényt, amely az olyan olvasókat is magához láncolja, akik kerülik ezt a zsánert.

"Először is Piroska piros köpenyt viselt, amit ártatlan cuccnak állítottak be, pedig szerintem egyértelműen a csaj látens domina beállítottságát jelképezi. Aztán ott volt a farkas, aki felvette a nagyi hálóruháját. Mégis kinek jutna ilyen az eszébe? Szerintem ő tutira egy transzvesztita ordas..."

Első körben mindenképpen kiemelném, hogy én annyit, de annyit röhögtem a könyvben szereplő poénokon, hogy a párom megkérdezte; jól érzem-e magam?? (Nem látta, hogy éppen olvasok) És igen, baromi jól éreztem magam. Egy igazi felüdülés volt ez a regény. Mindamellett, hogy zseniálisan adagolta a fantasy, a szerelmi, és drámai részeket, nem túlozta el, nem éreztem azt, hogy na jól van nekem ebből ennyi elég mára. Megtalálta azt az aranyközéputat, ami minden olvasó álma. Egy olyan világba visz el bennünket, mely minden hibája, és kegyetlensége ellenére is tökéletes. És ez még csak az első könyve Ledának, és már kezemben a második rész. Mi lesz még ebből? Nekem biztos, hogy álmatlan éjszaka, mert már ezzel a könyvvel is úgy voltam, hogy na még egy oldal, na még egy, és ezzel el is repült az idő, és vele 468 oldal.

A borító igényes, és megkapó, nehéz elmenni mellette egy könyvesboltban úgy, hogy ne vegye az ember a kezébe. A cím miértjére, (Utolsó Kívánság) pedig már az első 30 oldal után választ kapunk, és innen indulnak a főbb események, és kapjuk meg mindenre a választ.

Nem egyszerű a történetről értékelést/ajánlást írni, hisz olyan mértékben pörögnek az események már a legelején is, hogy képtelenség lenne spoiler nélkül írni.

Maga a történet 1548-tól kezdődik, eleinte azt hittem a könyv az elejétől a végéig ebben a korban fog játszódni, megismerve a boszorkányüldözést, a különböző fajok háborúját, az inkvizíciót. Ezzel szemben az első pár oldalt leszámítva, minden a jelenben történik azaz 2014-ben.

Angel a halandó lány egy olyan balesetet él túl a legapróbb karcolás nélkül, ami egyszerűen képtelenség. Ő maga sem érti mi történt, az orvosok meg egyszerűen csodának tudják be.

Ugyanebben az időben Una a boszorkánydinasztia feje jelet kap, miszerint új boszorkány “kelt életre”. Megkeresve a klán többi tagját elindulnak a lány keresésére, mielőtt más bukkanna rá.

Mondanom se kell, hogy az egész szituáció amely során Angelt meggyőzik boszorkány mivoltáról, hatalmasakat nevettem, és bizony nálam ez nagy szó. Ritka, hogy hangosan tudok röhögni egy-egy poénon, de itt számtalanszor megesett.

Ugyanekkor Lazarusra a Lykae faj királyára is rátör egy erős érzés, amely során az ösztönei kiélesednek. Ez az érzés az alakváltóknál azt jelzi, hogy a párjukra találnak. Számukra életük során csak egy pár létezik, így Lazarus azt hiszi ezek a jelek nála az őrülettel határosak, hisz ő már egyszer megtalálta párját.

"Az utolsó szavakat már ordította. Erős hangjára Angel összerezzent. A férfi hangereje tiszteletet parancsolt, és félelmet keltett, kétség sem fér hozzá, hogy igen magas rangú személy lehetett a lykae társadalomban."

A történt során számtalan galibába keverednek szereplőink, melyek során jókat lehet derülni, szörnyülködni, borzongani, és pironkodni. Megismerhetünk több fajt, mint démonok, boszorkányok, alakváltók, hogy csak párat említsek a sok közül, és persze az inkvizíció legfőbb katonáját az ítészt. Az írónő ezeket apránként csepegteti számunkra, így nem válik bonyolulttá, és követhetetlenné a könyv. Természetesen a regény fő szála az alakváltók, és boszorkányok között zajlik. Így velük ismerkedhetünk meg jobban.

A karakterek számomra roppant szimpatikusak voltak.  Angel nem az a tipikus esetlen lány, akit meg kell menteni. Helyén van az esze, és borotvaéles a nyelve. Igazi belevaló csaj.

"- Beszélj velem tisztelettel! -Nem én! - ellenkezett. - Én boszorkány vagyok, a Dinasztiához tartozom, és csak a testvéreimnek tartozom bármivel is! Egy alakváltó nekem senkim! Felőlem aztán lehet maga a király, császár vagy akár az alakváltók messiása személyesen, de nekem csak egy faragtalan erőszakos, arrogáns, vadállat, aki sürgős pszichiátriai kezelésre szorul!"

Lazarus pedig a tökös pasi, akit szintén nem kell félteni, ha bármilyen csatáról is van szó. Legyen az szópárbaj, vagy vérremenő csata.

Az abszolút kedvenc karakterem pedig a vérlázító Luna, a Hold boszorkánya. Annyira imádtam a történetben. Ő az a lány, akit én abszolút a legjobb barátnőmnek avanzsáltam, és már az első megnyilvánulása után a szívembe zártam.

IMG_8066

Fülszöveg:

"Te mit tennél, ha egy nap kiderülne, hogy boszorkány vagy? Képes lennél egy korábban mesének hitt világról elfogadni, hogy az mégiscsak valóság? Hogy a halhatatlanok köztünk élnek?

Angel Ivy Stanford élete - csodával határos módon túlélt balesete után -, 180 fokos fordulatot vesz. Hirtelen egy olyan közösségben találja magát, amiről eddig csak fantasy könyvekben olvasott. Kezdeti lelkesedése és csodálata azonban csak addig tart, amíg rá nem döbben, hogy a halhatatlanok élete bizony nem habos torta. Véres leszámolások keresztezik útjukat. Hamarosan azt is meg kell tapasztalnia, hogy a boszorkányüldözés sem csak a történelemkönyvek lapjain létezik. Az Ítélőszék évszázadok óta a nyomukban van. Lehet, hogy a halhatatlanságnál mégis jobb a halandó élet?

Lazarus a halhatatlanok egyik legnagyobb királya, az alakváltók ura. Életét immár négy évszázada gyász uralja, szíve és lelke rég elhunyt kedvesét, Liliant siratja. Majd egyszer csak jön egy fiatal boszorkány, aki a megszólalásig hasonlít egykori szerelméhez, és Lazarus halottnak hitt érzelmei újra életre kelnek. Ez a hasonlóság a véletlen műve, vagy a sors akarata? Lazarus vajon meg tudja védeni a nőt az őt fenyegető veszélyektől? És vajon képes őt meggyőzni, hogy válassza a halhatatlanságot, és vele együtt a szerelmét?

Két világ életszemlélete feszül egymásnak, de lassan kiderül, hogy nincs is akkora különbség közöttük. Mert lehet egy lény bár halhatatlan, bírhat végtelen erővel, nagyon is emberi gondolatok, és érzelmek szerint éli mindennapjait. Igazán csak a halhatatlanok tudják megadni a választ az emberek állandó kérdésére: Valóban örök a szerelem?"

Kiadó: Mogul Kiadó

https://konyvmogul.hu/leda-drasi-boszorkanydinasztia/

Oldalak száma: 468

Kiadás éve: 2017

Borító:
PUHATÁBLÁS, RAGASZTÓKÖTÖTT