Soman Chainani: Jók és Rosszak Iskolája

Ajánló:

Soman Chainani teljesen új dimenzióba helyezte az általunk ismert mesék történetét. Amikor a kezembe fogtam ezt a könyvet, egy könnyed ifjúsági regényre számítottam, de rá kellett jönnöm, hogy ez cseppet sem könnyed, viszont eszméletlen jó történet. Nemcsak szórakoztató, de tanulságos mese/történet, a jó és rossz folyton változó viszonyáról. Hol van a határ a kettő között? Van-e egyáltalán? Lehet-e valaki csak jó vagy csak rossz? Hol az egyensúly? És mi alapján döntjük el, ki hova tartozik?

Hol nevettem, hol borzongtam, hol dühöngtem, hol szomorkodtam. Ettől a könyvtől olyan élményeket kaptam, ami ritkán fordul elő. Nem tudnám megmondani, hogy mire számítottam amikor a kezembe vettem, de csak jót tudok írni róla, ez a könyv megállja a helyét minden kategóriában. És számomra mi volt a legfőbb bizonyíték? A kezembe vettem egy közel 600 oldalas kötetet, és egyszerűen képtelen voltam letenni, amíg a végére nem értem.

"- De ha az állatok segíteni akarnak nekünk, előbb meg kell mondanunk nekik, mit akarunk tőlük - mondta Uma, azzal letérdelt a ragyogóan kék tóhoz. - Tehát a mai feladat  az....-Ujját a vízbe mártotta, mire ezernyi hófehér hal bukkant fel. -Óhajhalraj! - szólt Uma ragyogó mosollyal - Belemerülnek a lelkünkbe, és megtalálják  tudatunk mélyén lapuló leghőbb kívánságainkat!

IMG_8056

Sophie és Agatha a két barátnő, akik Gavaldonban élnek, és teljesen különböző karakterek. Sophie gyönyörű, és élettel teli, Agatha pedig pont az ellentettje. Az egyik alig várja, hogy végre elrabolja a Gazgató, és a mesék világába repítse, ahol megismerheti hercegét, és boldogan élhetnek, amíg meg nem halnak. A másik nem hisz a mesékben, és mindenáron próbálja megmenteni Sophiet az ostoba döntésektől. Egyik éjjel eljön értük a Gazgató, de amíg Sophiet aki jónak tartja magát, a rosszak közé teszi, addig Agatha aki csúnyácska, és magának való, a jók köze kerül. Mindketten döbbenten, és félelemmel állnak a helyzet előtt, próbálják helyre tenni ezt a fatális tévedést. Ahogy az idő telik, a két lány úgy változik egyre jobban. Sophie megrögzötten hiszi, hogy neki a hercegnők között van a helye, míg Agatha csak szeretne végre hazamenni. Rengeteg borzasztó feladat elé állítják őket, amely során hol egymásra találnak, hol elveszítik egymást. Élvezetes volt látni, hogy tanulnak, mennyire erősödnek, és milyen képességekre tesznek szert a tanulók. Amint közelednek a próbák, egyre félelmetesebb lesz az egész történet. Sophie a hercegét akarja mindenáron, Agatha pedig próbál segíteni benne, de egy végességes nem barátkozhat egy végestelennel, ez a legfőbb szabály.

" - Hercegnő nem barátkozhat boszorkánnyal! - Sophie elvörösödött , ujja rózsaszínen világolt. Tedros meglátta; ujja rögtön aranyszínnel fénylett; védekezőn felemelte a kezét. Sophie arca lassan kisimult, visszanyerte halvány színét. Ujja már nem világolt."

Elmosódnak a határok jó és rossz között, és kezdetét veszi a háború.

A karakterek teljes mértékben kidolgozottak, olyan tökéletesen, amely nagyon ritka manapság, egy percig se éreztem azt, hogy bármelyik szereplő keveset adna. Pörögtek az események, izgalmas cselekményekkel megtűzdelve. Személyes kedvencem a rosszak között Pötty lett, egyszerűen nem lehetett nem imádni a leányzót. De mindenki másban is megvolt amit jónak, vagy rossznak ítéltem, de semmiképpen sem közömbösnek. Ha megkérdeznék tőlem, hogy hová szeretnék tartozni? Nem tehetek róla, de én a végességeseket választanám, mert bármennyire is ők voltak a rosszak, én mégis ott találtam meg a jót.

Mindamellett, hogy egy fantasztikus könyvet olvashattam, kaptam mellé nagyon sok olyan dolgot, amit a mai világban is megtapasztalhatunk. Sokan a külsőt veszik előtérbe, és nem látják a belsőt, vagy éppen fordítva. Mindenkiben ott a jóság és a szépség, csak hagyni kell kibontakozni.

Azt hiszem, így lehet megírni egy igazi remekművet.

Fülszöveg:

Sophie és Agatha jó barátnők; a következő tanévben felfedezik, hová kerül minden eltűnt gyerek: a Jók és Rosszak Iskolájába, ahol egyszerű fiúkból és lányokból tündérmesehősöket és gazembereket képeznek. Gavaldon legszebb lánya, Sophie egész eddigi életében titkon arról ábrándozott, hogy elrabolják, és elviszik egy elvarázsolt világba. Rózsaszín ruhákban, fess topánkákban jár. Rajong a jó cselekedetekért, ezért egészen biztos abban, hogy nagyon jó jegyeket kapna a Jók Tagozatán, és dicséretes mesekönyv-hercegnő bizonyítványa lehetne. Agatha viszont mindig formátlan, fekete hacukákban jár, gonosz macskája van, és szinte mindenkit utál, ezért természetesnek látszik, hogy ő a Rosszak Tagozatára kerül.

Amikor azonban a két lány a Végtelen Erdőbe kerül, azt tapasztalják, hogy sorsuk a remélttel éppen ellentétesen alakul, és hamar rájönnek, hogy egy tündérmeséből a leggyorsabb kivezető út az, ha... végigélik

Kiadó: Twister Media Kiadó

https://ajanlat.twister.hu/konyv/jok-es-rosszak-iskolaja/

Oldalak száma:
579
Borító:
PUHATÁBLÁS
Kiadás éve:
2015