Dohoczki Máté: Tiszta kézzel

Ajánló:

Mostanában olyan könyveket veszek a kezembe, melyek nem tartoznak az én világomba, de néha mégis jó érzés feszegetni a határaimat. A Tiszta kézzel című regény is egy olyan mű, ami a komfortzónámon kívülre esik mégis érdeklődéssel figyeltem azt, hogy mi zajlik a történetben. Nem mindennapi téma, nem mindennapi könyv. A történetünk főszereplője Szabolcs, egy tizenhét éves fiatal srác. Kezdetben láthatjuk azt, hogy milyen az élete az iskolában és hogy mennyire nem tartja szerencsésnek önmagát. Szülinapja eljövetelével egy lány, Szandi lepi meg, itt kezdődik az ő szerelmi történetük. A srác a varázslat, a fekete mágia felé fordul, amikor úgy látja akadályba ütközik a kapcsolata, ezért átkot szór valakire, ami igazából tragédiába torkollik majd. ,, A gyilkosságról már senki sem beszél. A rendőrök nem tudták folytatni a nyomozást.”

Megragadó cselekménysorozat veszi kezdetét. A mű elején azt éreztem, hogy milyen laza ez a történet, aztán akkor jött a fordulópont, amire végképp nem számítottam. Szemtanúi lehetünk a fekete mágiának, olyan cselekmények veszik kezdetüket, amire az olvasó nem számít. Letaglóz, meglep, de jó értelembe. Végig kísér minket azon, hogy láthatjuk a ’rossz’, a ’démon’ és a ’fekete mágia’ hatását az embereken. Láthatjuk azt, hogy hogyan változik meg egy ember és mennyi külső eszközhöz nyúl azért, hogy az a helyzet, állapot legyen körülötte, amit ő elképzel magának. Aztán ez hova fajul. Az embert hogyan szállja meg a démon? Hogyan lehet leküzdeni egy démont? ,, A testünk csak egy kapszula, ami bent tartja a fájdalmat. Amint meghalunk, kiszabadul, hogy keressen magának egy másik áldozatot.” A történet végén az a kis visszatekintés nagyon bejött. Izgalommal töltött el a tudat, hogy olvashattam arról, hogyan szabadulhat ki Saledar és hogyan lett bezárva, milyen okból. Véleményem szerint ez tette teljessé a könyvet, talán anélkül egy pici hiányérzetet éreztem volna. ,, - Semmi esélyed sincs, hogy kitörj a fogságodból – hörögtem. Hatalmas fájdalmakat kellet kibírnom. – A halálommal örökre a sötétségbe zárlak, nem fogod másnak megkeseríteni az életét, ezt garantálom." Ebben a témában még nem olvastam könyvet, de ez tetszett. Néhol megrémített, néhol úgy éreztem ez nekem idő, míg megemésztem. Az író tudta mit ír, tudta mit akar elérni az olvasónál. Nem mondom, hogy mostantól élvezettel olvasok ebben a témában, de nem fogom megvetni az ehhez hasonló témájú könyveket. Örülök, hogy lehetőségem volt elolvasni. Azt tudom ajánlani olvasótársaim, hogy azért mert egy témát nem éreztek a zsánereteknek, azért ne vessétek el azt, hogy olvassatok róla. Ezt én is megtanultam! ,, Muszáj volt tisztára mosnom, dörzsölnöm a kezeimet.” 27606153_1680209275371343_264006154_o

Fülszöveg:

Szabolcs élete csak nyomokban hasonlít a hétköznapi tinik mindennapjaihoz. Aggasztja, hogy nincsen elég barátja, akikre számíthat. A jövőjén is nagyon sokat rágódik. A legvégső lehetőségeként, hogy barátnője legyen a fekete mágiához nyúl, és elvakultan ragaszkodik ahhoz, amit megszerzett vele. Képes mindent feláldozni, hogy a boldogsága zavartalan legyen. Ezen az úton a barátja kíséri el, aki próbál józan maradni és megvédeni. Képes lesz a két barát kiállni egymásért, vagy a fekete mágia által generált szerelem fog nyerni? Kiadó: Colorcom Oldalak száma: 192 Borító: puhatáblás

Címkék: Könyv