Goldy Moldavsky: NYÍRD KI A BANDÁT!

Ajánló:

Elöljáróban leszögezném, ezt a könyvet nem én választottam, lehet, hogy magamtól soha nem vettem volna meg. DE! A legnagyobb hiba lett volna, ha kihagyom! Ez a könyv szenzációs! Hovatovább, ki merem jelenteni, hogy a Pretty Little Liars, és Leiner Laura rajongóknak kötelező regény. Minden fűszer benne van amire egy jó könyvnek szüksége van. Hazugság, árulás, bűntény, fekete humor, megszállottság, és ebből megkapjuk a NYÍRD KI A BANDÁT! A címke az elején nagyon találó: 100% csajos tartalom 0% cukiság, és így van, ebben a könyvben nincs semmi csöpögős sziruposság, teljesen mindegy, hogy 4 tini lányról szól, higgyétek el felesleges az előítélet.

Egyetlen egy problémám volt, miután letettem a könyvet, egyből rákerestem Goldy Moldavsky többi regényeire, és nagy csalódással láttam, hogy magyarul még csak ez a kötete jelent meg, remélem mihamarabb meglesz a következő is, én biztos vevő leszek rá.

A családom persze elég furán nézett rám, első körben azért, mert néha akkorákat röhögtem olvasás közben, hogy szerintem teljesen dilinyósnak néztek, aztán néha a döbbenettől káromkodtam párat, és nem utolsó sorban azért, mert este a kezembe vettem a könyvet, és hajnalban még mindig ott volt, szóval a nem normális kategória hivatalosan is rám van rakva, de nem bánom, egyszerűen nem lehetett letenni.

"-Mi a szent szar? - szólalt meg Erin. -Ó, sziasztok, csajszik! - mondta Alma. - Épp megpecsételem a fogadalmamat Rupienak. Teljes odaadást fogadtam neki.  Rupert P. felnyögött a kötelékek alatt.  - Isabel, neked kellett volna figyelned Almára - mondta Erin.  -Csak nyalogatja - felelte keresztbe tett lábbal fekve az ágyon. - Ti is tudjátok, hogy lehetne sokkal rosszabb is."

A történet 4 tini csajról szól, akik teljesen odavannak egy bandáért, nevezetesen a The Ruperts-ért, a srácok a nevet onnan kapták, hogy mindegyiket Rupert-nek hívják, és egy Brit válogatón rakták össze a zenei csapatot.

Mikor Alma, Erin, Isabel, és a negyedik lány aki meséli az egész történetet ( vicc, hogy a végén esett le, egyszer sem saját névvel mutatkozott be, és nagy valószínűség szerint nem is olvastam a valós nevét) megtudja, hogy rajongásaik "tárgya", a csapat melyik hotelben szállnak meg, rögtön kivesznek egy szobát, hogy minél közelebb legyenek hozzájuk. Amire nem gondoltak, hogy nem sokkal később, az egyik Rupert, mind közül a legbénább, ott lesz a szobájuk közepén megkötözve, és kiütve. Innen indul a kalamajka, de még milyen kalamajka! A négy lány közül egy elengedné, a többi kihasználná a helyzetet, hogy mindent megtudjon a többi srácról, és talán még találkoznak is velük. Egy igazi megszállott beteges hajsza veszi kezdetét. A történet folyamán napvilágot lát sok olyan dolog ami a barátnőket egymás ellen fordítja, olyan helyzetek, amik miatt nem tudnak egymásban megbízni, titkok, amikre jobb lett volna, ha sosem derül fény.

 "Volt már egyszer ilyenem, nem sokkal azután, hogy apa meghalt, amikor az élet elviselhetetlenül nehéznek tűnt, és olyannyira elveszítettem az irányítást a gondolataim felett, hogy szinte katatón lettem a rémülettől. Olyasfajta félelemtől, ami egyetlen hosszú sikollyal kiszívja belőled a levegőt. Olyan, amitől a falak elindulnak feléd, ami bezár téged, és kiszívja a világot. Olyan amitől terápiára kell járnod-"

A karakterek jellemei kiforrottak, és jól felépítettek. Mind a négyüknek megvan a maga stílusa ami miatt nem lehet őket nem szeretni, vagy éppen gyűlölni. Ez vonatkozik a lányokra, és a mellékszereplőkre egyaránt. Az egész történet gördülékeny, izgalmas és fordulatos.

Megdöbbentő volt számomra a tudat, hogy bármilyen celeb, legyen az énekes, vagy színész, rajongótábora mire képes, meddig megy el egy-egy megszállott elme csak azért, hogy megpillanthassa imádottját, és hol van a határ ésszerűség és ésszerűtlenség között.

Goldy Moldavsky regénye nálam átütő sikert aratott! Bízom benne, hogy még nagyon sok könyvét olvashatom el!

Zsófi

nyírd ki a

Fülszöveg:

Négy elszánt rajongólány elrabolja kedvenc együttesük, a The Ruperts egyik tagját. A dolgok váratlan fordulatot vesznek, a fiú meghal, a lányok pedig egyre furcsább, bizarrabb helyzetekben döbbennek rá, milyen kifacsart világ is ez, hogy micsoda társadalmi nyomás nehezedik mind a tiniegyüttesekre, mind rajongóikra. Ahogy a lányok szép lassan kiábrándulnak álmaik bandájából, úgy rajzolódik ki az olvasó előtt is egy görbe tükör a mai, média által uralt, torz világról.
Goldy Moldavsky könyve szórakoztató, feketébe hajló humorral átszőtt ifjúsági regény a kamaszok számára. "Sokkolóan vicces, okosan megírt regény a rajongói szenvedélyről és a kamaszkorról." New York Daily News

Kiadó: Alexandra Könyvkiadó

https://alexandrakiado.hu/konyv/753331/nyird-ki-a-bandat/

Oldalak száma:
288
Borító:
PUHATÁBLÁS, RAGASZTÓKÖTÖTT
Kiadás éve:
2017