Jen Bennett: ALEX, Nagyjából...

Ajánló:

Ezt a könyvet kifejezetten ajánlani tudom azoknak, akik szeretik a LOL könyveket, és abból is az igényesebb történeteket. Tökéletes kikapcsolódás egy hétvégére, vagy egy borúsabb délutánra. Kellemes meglepetés volt ez az elbűvölő regény, amiből kapunk romantikát, humort, szerelmet, olyan dolgokat, amire a mai fiatalok vágynak. Könnyed és természetes a könyv kisugárzása, így bárki a magáénak érezheti.

Főszereplőnk Bailey Rydell 17 éves lány, aki tele van komplexusokkal, és félelmekkel. Nem egy tipikus bombázó, ami a legtöbb regényben olvasható, így mi is gond nélkül tudunk vele azonosulni, hisz mindannyiunknak megvannak a maga problémái.

"Eszembe jutnak elfajult vitáink. Ha őszinte akarok lenni magamhoz, én sem vagyok éppen egy ártatlan mellékszereplő. Oké, provokál, de miért hagyom neki? Én is ezt akarom?

Bailey (chat becenevén Mink) éppen édesapjához költözik Floridába, megpróbálva ezzel menekülni a múltja elől, a szorongásait kiváltó gondoktól. Ezzel egy problémája van csupán. Floridában él chates és film őrült legjobb barátja Alex. Nem árulja el a fiúnak a költözést, várni akar a nagy találkozással, először szeretne beilleszkedni aztán dönteni erről.

Nyári munkát kap a barlangba, ahol megismerkedik Porterrel, aki egy igazán nagyképű srác, és folyton szekálja Baileyt, ez miatt folyamatosan mennek a veszekedések és egymás ugratásai. Talán ez az ami egyre közelebb hozza őket egymáshoz. Viszont a lány nem felejti el Alexet sem, és úgy dönt megpróbálja felkeresni. Ezekből a próbálkozásokból kapunk számtalan félreértést, és igazán jó poénokat.

"Partick. Huh. Nem Alex, hanem Patrick? Persze a neten nem az igazi nevünket használjuk, úgyhogy ez semmit nem jelet. Ami fontosabb, hogy ez most jó így? Igazándiból nem tudom megmondani, de a pulzusom emelkedik, úgyhogy ha ez egy jel, akkor igen, jó."

Bailey szemszögéből megismerhetjük Portert és a múltját, belekeveredünk néhány balul elsült konfrontációba Davy által, aki a srác legjobb barátja volt. A könyv végére közeledve  mindegyik karakter mögé beláthatunk, megtudhatjuk Bailey menekülésének okát, a szülei válásának részletei egyre világosabbak lesznek, Davy drogproblémáihoz vezető út, és annak szinte visszafordíthatatlan folyamata.

Azt kell hogy írjam, ettől a történettől kapunk hideget és meleget. Nem csak a jó oldalt, és a cukiságot mutatja meg. Megtapasztaljuk milyen érzés elveszíteni valakit, akit igazán megkedveltünk, a félelmet, hogy egy őrült drogfüggő mire képes, a barátságot, amit soha nem szabad egyértelműnek venni, és a legfontosabb, mindig és minden esetben őszintének lenni.

"-Könnyű ám ejteni a legjobb barátodat, amikor a pasid visszatáncol a képbe"

"-Igazad van - mondom akadozva. - Természetesnek vettem, hogy vagy nekem. Azért feledkeztem meg rólad ma reggel, mert azt hittem, úgyis mindig ott leszel, mert mindig ott vagy. És én nem...Bárcsak...Szeretném, ha ugyanúgy számíthatnál rám, ahogy én rád. Élveztem a könyvet! Lélekben visszautaztatott a tinédzser éveimben, és sokszor megmosolyogtam, mintha magam láttam volna a történetben.

Egy dolog volt számomra negatív a történetben, az pedig Grace a barátnő karaktere, tőle kicsit többet vártam volna, több csajos elemet, és kidolgozottabb hátteret.

A nyelvezet, a karakterek, és a stílus miatt örömmel olvastam, és igazán gördülékeny volt ahhoz, hogy gyorsan a végére érjék.

alex

Fülszöveg:

De egyetlen embert tudok csak kivenni, ahogy ott áll a jegyárusító fülkével szemben. Porter Roth. Gyönyörű alak. A fején temérdek vadul göndörödő hajfürt. Pimasz mosoly. Ősi ellenségem.”
Bailey „Mink” Rydell megtalálta élete pasiját. Mindketten imádják a filmeket és minden egyes nap beszélnek - Alex tökéletes. Eltekintve attól az aprócska ténytől, hogy még soha az életben nem találkoztak és egymás valódi nevét sem ismerik … Amikor Bailey ugyanabba a városba költözik, ahol Alex él, a lány úgy dönt, megkeresi. Ám megtalálni valakit a chatelésekre alapozva nehezebb, mint ahogy Bailey elsőre gondolta, főleg úgy, hogy idegesítően magabiztos (és szemtelenül jóképű) munkatársa, Porter Roth minden egyes lépésén jól szórakozik. Vajon nem őrültség ez az egész, és nem lesz csalódás, ha mégis sikerül Alexet megtalálni? Bennett könyve rendkívül finoman árnyalt szerelmesregény, amely egyaránt beszél a felnőtté válás nehézségeiről, és a fiatalság minden nehézségen felülkerekedő életerejéről. Vigyázat, nem csak lányoknak!

Kiadó: Alexandra Kiadó

https://alexandrakiado.hu/konyv/754167/alex-nagyjabol/

Oldalak száma:
350
Borító:
PUHATÁBLÁS, RAGASZTÓKÖTÖTT
Kiadás éve:
2017