Isaac Marion: Eleven testek

Ajánlás:

A könyvbe egy nagyon jó barátom ajánlására kezdtem bele, mert ez egyáltalán nem az én műfajom. Már egyszer régebben belekezdtem, de akkor nem is érdekelt és abba is hagytam az olvasását. Bár az elején úgy voltam vele, hogy nem is értem miért kezdtem bele. De úgy gondoltam, hogy ideje valami új dologba vágni a fejszém, ezért nem hátráltam meg és végig olvastam. 

,, Az a sok szarság, amiket az emberek magukkal csinálnak… lehet, hogy mind ugyanazért van tudod? Hogy legalább egy kicsit elnyomják vele a saját hangukat. Hogy megöljék az emlékeket anélkül, hogy magukat is megölnék. ’’ Számomra nem igazán megnyerőek a különféle fantasy könyvek, esetleg ha vérfarkas vagy vámpír az a bizonyos lény, amiről szól. A zombitéma végképp nem az én asztalom, de azt mondom ideje volt valami nem megszokott témájú könyvet is olvasnom. Alapjába véve a történet tetszett, sőt a végére egészen belerázódtam és sajnáltam, hogy vége lett. Talán a pici romantikus vonás volt az, amitől igazán megragadott. A könyv közepe felé már nem is vettem észre, hogy R zombi, mert annyira emberi volt, hogy nem is igazán érdekelt. Viszont az nekem annyira tetszett, hogy megakarta védeni Julie-t még a saját otthonában is. ,, - És akkor? Mi a jövő? – kérdezem, meg sem rezdülve, ahogy az ujjai végigsimítanak a szemem fölött. – A múltat meg a jelent látom, de mi a jövő? - Hát… - feleli kis, erőtlen kacajjal -, gondolom ez benne a nehéz. A múlt tényekből van meg történelemből… azt hiszem, a jövő viszont csak reményből. - Vagy félelemből. - Nem – határozottan megrázza a fejét, és a hajamba tűzi a levelet. – Reményből.” A történet R-ről a zombiról és Julie-ról szól. Láthatjuk, hogy Julie hogyan kerül a zombik vagy inkább a ’husik’ és a ’csontik’ közegébe. Láthatjuk, hogy milyen hamar megkedvelheti két személy egymást és milyen hamar képes az egyik védelmezni és óvni a másikat. Láthatjuk a közös pillanataikat, a megismerkedésüket, illetve azt is, hogy hogyan küzdenek egy jobb és szebb világ elérése érdekében. Emellett számunkra, az olvasók számára is néhol meglepő, vagy épp kellemes visszaemlékezés tanúi lehetünk. R ugyanis tud olvasni az emberek emlékeiben, ha épp elfogyaszt egy keveset magából az agyból. Mi konkrétan leginkább Perry emlékei között turkálhatunk, aki amúgy Julie barátja volt, mielőtt történt az a támadás. Azért azt nem mondanám, hogy lesz több ilyesfajta stílusú könyv, amit olvasni fogok bár sosem lehet tudni. Köszönöm ezt az élményt az elején említett kedves barátomnak, illetve a kiadónak is! 26648488_1655562184502719_488332799_n

Fülszöveg:

Isaac Marion megírta a legváratlanabb romantikus történetet. Sose gondoltam, hogy ilyen szenvedélyesen érdekel majd egy zombi." – Stephenie Meyer, A Twilight-saga szerzője R egy fiatal férfi. Éppen egzisztenciális válságban van – ő egy zombi. Keresztülverekszi magát a háborúban megsemmisült, összeomlott Amerikán, és az eszüket vesztett, éhes társai között mégis valami többre vágyik, mint vér és agyvelő. A többiekkel ellentétben ő tud beszélni – néhány felmordult szótagot ugyan, de a belső élete csupa mélység, csupa csoda és vágy. Nincsenek emlékei, nincsen személyisége, nincs pulzusa sem, de vannak álmai. Ijesztő, vicces, és meglepően szívbemarkoló. Az Eleven testek arról szól, milyen élni, hogy milyen meghalni, és arról, hogy milyen az elmosódott határ a kettő között. Amerikában minden nézőcsúcsot megdöntött a regényből készült film John Malkovich főszereplésével!   Isaac Marion amerikai író. Magyarországon ez az egy könyve jelent meg.     Kiadó: Libri Oldalak száma: 308 Borító: PUHATÁBLÁS Kiadás éve: 2013