Tavi Kata: Nyitótánc

 

 

Ajánló:

Az írónő tökéletesen bemutatja  nekünk a kamaszkor minden velejáróját. Dühkitörések, érzelmi válságok, sírások, veszekedések, igen, egy kamasz élete ilyen, ezt el kell fogadni. Igazán aranyos történet, mely elérte nálam, hogy visszakívánkozzak az iskolapadba, hogy visszapörgessem az idő kerekét, és sok-sok dolgot máshogy csináljak. A történet haladtával, én is szerettem volna táncolni, versenyekre járni, különböző fellépéseken részt venni, és igen, még a tanulás is hiányzott. Jó érzéssel töltött el, ahogy visszagondoltam a saját osztályomra, egy-egy szereplőben felismertem régi barátokat, ellenségeket, és önmagamat. Egyszóval szerettem, és hiába vagyok jóval idősebb, és sok olvasó ódzkodik az ilyen jellegű iskolás történetekről, én mégis azt javaslom, hogy el kell olvasni, mert nem kor függvénye, ha az ember egy olyan könyvet tart a kezébe, amit élvez, és szeret.

 

A könyv 16% kedvezménnyel elérhető a BOOK24 online könyváruházban!

https://goo.gl/jfQDhG

 Történet:

Lilla, egy 15 éves lány, aki most kezdi a gimnáziumi éveit a Duna parti iskolában. A Duna parti iskola azért nagyon jó, mivel külön hangsúlyt fektet a táncra, a rajzra és a kosárlabdára, így olyan tanulók jelentkeznek ide, akik ezekben tehetségesek. Lilla gyerekkora óta imád táncolni, így evidens volt az iskola választás, bár nem biztos még abban, hogy ez lesz élete foglalkozása.

A lány életében a gondok ott kezdődtek, hogy a szomszédjukba visszaköltöztek Havasiék, akiknek van egy fiuk Krisztián. Krisztiánnal gyerekkorukban jó barátok voltak, aztán egy veszekedés alkalmával többet nem beszéltek egymással, ám Lilla ebből semmire sem emlékszik, Krisztián viszont nagyon is. A leányzó hamar beilleszkedik az osztályba, gyorsan barátokra talál Jázmin, Gréta, Flóra és Márk személyében. Tetszik neki Krisztián, de a kapcsolatuk, elég hullámzó, hol beszélnek egymással, hogy egyszerűen csak elmennek egymás mellett. Lilla ezt elég nehezen viseli, és akkor még Flóra rátesz egy lapáttal, amikor teljesen kifordul önmagából, és az összes lányt maga ellen fordítja. Mindenki értetlenül áll a jelenség előtt, páran sejtik a miértjét, de tudni senki nem tudja, próbálnak közelebb kerülni hozzá, de Flóra már nem az a lány akit év elején megismertek. És mindemellett még ott vannak a versenyek a fellépések, és persze a tanulmányi eredmények.

" - Ha nem tűnt volna fel, méhkirálynőnek neveztem. Hát, nem hízelgésből mondtam, és azokat a fiúkat sem csípem, akik bedőlnek az olyan csajoknak, akik másból sem állnak csak...- ezzel a mellkasa előtt két jókora görögdinnyét formázott. "

A szereplőket szerettem, Kristóf a nemtörődöm stílussal, és a humoros beszólásokkal, szerintem nekem ő lett volna a legjobb haverom. Jázmin a céltudatos lány, aki mindenkinél okosabb, mégis szerethető egyéniség. Gréta aki a maga szótlanságával és fura öltözködésével már egy plusz színt vitt a környezetebe, ritkán szólal meg, de ha igen, akkor érdemes figyelni rá. Még Flórát is megtudtam érteni, annak ellenére, hogy a történet haladtával eléggé antipatikus személlyé vált. És persze ott van Márk és Krisztián. Mindkettőt szerettem a magam módján, de én valahogy mégis Márk felé húzok. A két fiú között rivalizálás van, de ez nem Lilla miatt, ez egy sokkal régebbi ügy, viszont a lány is belekerül önhibáján kívül.

" - Ez tűrhetetlen! - kiáltottam fel a hálószobámban állva. - Valahogy csak hívnom kell téged! Elvégre az ágyamban alszol, és láttál pizsamában, sőt még bugyiban is!    A plüsskacsa nem kommentálta a kirohanásomat, csak bámult rám. "

Tavi Kata egy olyan sztorit tárt elénk, ami tökéletesen bemutatja a mai tinik helyzetét, problémáit. Bár fikció, mégsem az, hisz mindannyian járunk/jártunk iskolába, így felfedezhetjük a hasonlóságokat a mi életünk és a könyv között, olyan helyzetet teremtve amivel mosolyogva gondolunk vissza a régi énünkre. Egy szuper kis tini történet, szerelemmel, gondokkal, barátságokkal, és jó adag humorral megspékelve. Aki pedig attól tart, hogy a kora miatt nem neki való, meg kell nyugtatnom, a Nyitótánc kortól független, csak emlékezni kell az iskolás évekre, és máris a miénknek érezzük a történetet.

A könyv 16% kedvezménnyel elérhető a BOOK24 online könyváruházban!

Fülszöveg:

Nyitótánc - Sulijegyzetek 1. leírása

Lilla imád táncolni, épp ezért alig várja az új középiskolát és a tánccsoportot, az új barátnőket, no meg a helyes fiúkat.

Csakhogy a szomszédba költözött nyáron a leghelyesebb srác, a kosaras Krisztián, aki úgy fest, mint egy rockisten.

A szülők azt mondják, valaha ők barátok voltak, de akkor miért olyan elutasító Krisztián?

Mi zajlik a kosárcsapatban, miért vitáznak egymással a fiúk, hol nyíltan, hol burkolva? Tényleg a tehetség számít?

Mi történik a lányok között? Hogyan lehet barátságból elutasítás, szeretetből harc? Van-e megbocsátás egy lánycsapatban?

Lilla nagyszájúan lavíroz az iskola nyüzsgő életében, barátságok és szerelmek között. Szurkol a kosárcsapatnak, szenved a feleltetések alatt, és hol örömmel, hol bánatosan éli a középiskolások mindennapi, ám izgalmas életét.