Ella Steel: Sors-Fordító

Ella Steel az erotika-romantika berkeiben alkot maradandót. Szerencsésnek érzem magam, amiért olvashattam az előző kettő regényét is, mert a Sors-Döntő című könyve a lelkembe hatolt, a Sors-Fordulat érzelmi mámorba dobott.
Ám most azt éreztem, hogy az írónő minden érzékszervemre hatással van. Érzelmileg, szellemileg és testileg is rabbá tett. Közel egy hétig olvastam, de ez csupán a különböző apró-cseprő dolgaim miatt alakult így. Ha lehetőségem lett volna rá együltében végig olvastam volna mind az 500 oldalt.

Eme mű borítója hasonló az előzőekéhez, ennek ellenére azt hiszem ez fogott meg először a három közül és a történet befejeztével most éreztem azt, hogy igen.. a borítón levő szereplők tökéletesen azok a karakterek, akik az oldalak közt megbújva vannak.
Így összességében kijelenthetem, hogy a külcsín számomra meghatározó volt a történet során.

,, Az életünket, a sorsunkat a döntéseink sorozatával alakítjuk ki. Vannak ugyan helyzetek, amikor nem tudunk mást tenni, követni kell az utat, de változtatásra mindig lesz lehetőség. Ha nem is ott rögtön, de egy kicsit később biztos. Mint, amikor felhajtasz az autópályára. Viszonylag kötött pályán kell haladnod, ha elnézel egy lehajtót, akkor egy rövid ideig nem tudsz mit kezdeni, de pár kilométer megtétele után, jönni fog a következő a kihajtó, a következő lehetőség. Az életünket megváltoztató, sorsfordító események általában olyan hirtelen és váratlanul történnek, hogy mi alig győzzük követni azokat. Akár egy éles kanyar, egy ismeretlen útszakaszon. Nem látod előre, nem tudod, mi van utána, de tudd, hogy a kormány mindig a te kezedben van. Hogy beveszed-e a kanyart, vagy irányt változtatsz, csak rajtad múlik.”

Az olvasás megkezdése előtt volt egy kialakult kép bennem Ella Steelhez kötve eddigi olvasmányaim alapján, így talán ha mondhatom ezt, picit szigorúbban és nagyobb elvárásokkal vetettem bele magam az első lapokba. Csupa pozitív élménnyel gazdagodtam. Mert már az oldalak közt keringve megbizonyosodtam arról, hogy az írónő látható fejlődést mutat, s véleményem szerint ez szintén pozitív benyomás.
A Sors-Fordító úgy vélem egy hatalmas lépéssel fentebb található, szinte közhelyet és klisét sem találtam benne. Észrevételeim alapján itt nem csak a romantika kapott hangsúlyt, hanem a kalandok és az akciók is.
Sokszor éreztem meglepettnek magamat, mert olyan csavarokat fedeztem fel, amik teljesen megbabonáztak. Nem csak egy tipikus, romantikus történet.. Annál sokkal több. Rejt magában egy hatalmas pluszt, amit csak a szavak tengerében lelhetünk meg.

,, Olyan számomra, mint valami drog, amitől, amióta megízleltem, nem tudok szabadulni. A bőröm alá férkőzött és nem tudom kiirtani, de ami a legszörnyűbb, nem is akarom.”

Főszereplőnk Jesse Keller, az eddigi regényekből már megismerhettük a családját. Az első könyv az édesanyja és édesapja bimbózó kapcsolatáról, a második alkotás a nővére göröngyös szerelmének megismeréséről szólt. Eme történet pedig az ő életéről, döntéseiről és a szerelem felfedezéséről szól.
Az előbb említett férfi magányos életet él, kamionsofőrként tengeti a mindennapjait. Hatalmas szerető család, s kisebb de annál igazabb barátok állnak a háta mögött. Egy-egy utazás alkalmával rengeteg új információt szerez egy város vagy ország szépségeiről, kultúráiról. Szereti, hogy erről szól az élete. Tudja azt is, hogy az ellenkező nem egyszerűen megőrül érte. Izmos, tökéletes külsővel rendelkezik, s mindehhez páratlan személyiséggel is megáldotta az élet.
Az igaz szerelem szó hallatán elég csak a családjára gondolnia. Azonban úgy véli saját magáról, hogy ez az állapot nem az ő életéhez való. Ő csak elveszi a nőktől amit akar, soha nem csókolózik. Kielégítteti az igényeit, s rögtön tovább áll. Ha csak belegondol abba, hogy egyetlen nő mellett kiköt, még a hidegrázás is eluralkodik rajta.

Egy nap azonban egy véletlen folytán megtalál egy nőt. Szakadt ruha, összecsomósodott haj, megszáradt vérfoltok, testét borító színes foltok. Úgy érzi segítenie kell rajta, a pulzusa megfelelő, ám látszólag nincs magánál.
Biztos abban, hogy nem hagyja ott, hiszen ki lenne képes erre? A kamionjába teszi, s közben felhívja édesanyját, hogy tanácsot adjon neki. Mihez kezdjen most? Vigye a legközelebbi kórházba? Esetleg várja meg, amíg felébred és bírja szóra?

,, Egyszerűen megbabonázott. Nem lehet máshogy megfogalmazni. Az, ahogy velem viselkedett, teljesen megbolondított. Annyira más és annyival szebb, mint más nők. Természetes szépsége magáért beszél. Persze szereti magát kisminkelni, de a reggeli kócos hajával és smink nélküli arcával is ő a legszebb, akit valaha láttam. Ő nem játssza meg magát előttem. Még így emlékek nélkül is tökéletesen önmaga. Tudom. Érzem. Ő ilyen a valóságban. Nem játszik szerepet, nem hord álarcot.”

A nő felébred. Az agya üres, nem emlékszik semmire. Azt sem tudja, hogy kicsoda ő maga, hány éves vagy hol lakik. Semmit nem tud önmagáról, s ez rémisztő számára.
Elsőként a férfitől is megijed, akinek a kamionjában magához tér. Azonban első pillantásra úgy érzi, hogy nem kell tartania tőle és bízhat benne.
Göröngyösen, emlékek nélkül indul a kapcsolatuk. Ám a kettejük között szikrázó vonzalom mindkettejükben elindít valamit. Jesse úgy érzi meg kell védenie a lányt mindentől, Katherine pedig próbál az emlékei között kutatni és megtalálni azt, hogy mi okból került ebbe az állapotba. S stresszhelyzetbe miért veszti el az eszméletét rögtön?

Szelik az országokat, a városokat ketten együtt. Egyre közelebb kerülnek egymáshoz, mint lelki és mint testi értelemben. A következő útjuk Kölnbe viszi őket, bár mindketten rossz előérzetről tesznek említést. Ám a lány úgy érzi ez a megoldás arra, hogy megismerje a múltját és szembe nézzen a démonaival.
Kathy visszakapja az emlékeit. Azonban olyan események sejlenek fel előtte, amit az agya joggal akart elhatárolni tőle. Szörnyű borzalmat élt át testközelből, s nyilvánvalóvá válik számára, hogy valaki a halálát akarja.

,, Tudtam, hogy nem tűnhetek gyengének, hogy tartanom kell magam, de annyira jól esett sírni, zokogni, hogy azt hittem sosem apad el a könnyem.”

A nő számára hatalmas teher mindaz, amit a múltjáról meg tudott. Emellett aggódik a férfiért is közben, hiszen nem akarja, hogy ő is veszélybe legyen. Ezért megfordul a fejében az, hogy elhagyja a férfit, aki mellett boldogságra lelt és egyedül nézz szembe üldözőivel.
Jesse mindenáron meg akarja védeni a nőt. Ő az első, akit nem csak megdugni akart. Ő az első, akinek megmutatta a szerethető oldalát. Ő az első, akit nem sajnálatból akar oltalmazni. Ő az első, akiért még kora reggel kócosan is mérhetetlen vágyat érez. Ő az első, aki megismertette vele, hogy mi is az a szerelem.

Vajon elég erős a kettejük kapcsolata, hogy továbbra is boldogan élhessenek? Milyen démonokkal kell szembenézniük és hogyan tudnak megszabadulni tőlük? Újabb tragédiát kell megélniük?

,, Életemben először elgondolkodtam azon, hogy milyen lehet valakit igazán tiszta szívből szeretni. Szeretni és nem csak használni egy ideig. Törődni vele, kényeztetni. Habár sohasem vetettem meg a szerelmet, magamra sosem tudtam szerelmes férfiként gondolni.”

Ebben a műben a jelen pillanatai keverednek a múlt eseményeivel. Számomra ebből a szempontból leszűrhető volt egy bölcsesség, vagy tanulság.. A múltunk az múlt marad, de mindig is hatással lesz a jelenünkre. Ezért úgy kell döntést hoznunk életünk során, hogy azt annak következményeivel és befolyásoltságával együtt válasszuk.

,, Nincs olyan nő, akit én kétszer is megdugnék, kivéve persze, ha pár perc telik el a két menet között – húztam vigyorra a számat.”

Ella Steel regénye stílusához híven az erotikával fűszerezett romantika világába kalauzol bennünket. Azonban a regény szálaiba kalandot, izgalmat is beleszőtt az olvasók számára. Felnyitja a szemünket számtalan dologgal kapcsolatban, s fordulatokkal fokozza az olvasási élményt is.

Ajánlom minden a zsánerben mozgó, olvasó léleknek, illetve azoknak is, akik könnyedebb, de mégis izgalmas történetet szeretnének megismerni!

,, Akármennyire is próbáltam nem tudomást venni róla, a jelenlétéről, a létezéséről, egyszerűen nem tudtam kizárni őt a fejemből. Fájt, hogy neki egy vagyok a sok dugnivaló nő közül. Fájt. Még akkor is fájt, ha tudtam, hogy irreális azt képzelni, hogy értem majd megváltozik. Miért is tenné? Hiszen én nem vagyok neki senki. Egy egyszerű kolonc vagyok számára.”

Fülszöveg:

Jesse Keller, egy öntelt, nagyképű férfi. Úgy érzi ő a Férfi szó tökéletes megtestesítője. Kamionjával járva a világot mindenkinél többre tartja magát. Nagyobb, erősebb, tekintélyt parancsolóbb, akár a kamion egy személyautónál. Magányosan tölti mindennapjait nem keresve senki társaságát. A nőket felszedi, használja, majd eldobja. 
Egy nap azonban Jesse rátalál egy eszméletlen nőre, és megmenti őt. 

Mi történik, ha a nő magához tér? Egy nő, akinek nincsenek emlékei. Egy nő, akinek nincs hová mennie. 
A nő, aki nem bírja elviselni a férfi önteltségét… A vonzalom, ami egymáshoz láncolja őket. Mi történik, ha a nőnek visszatérnek az emlékei? Elbírnak a múlt súlyával? Jesse hajlandó feláldozni nyugodt életét egy nőért, vagy a könnyebb utat választja? 

Mert sosem tudhatod, melyik nap tartogat számodra sorsfordító eseményeket.

(Gyémántfelhő kiadó, 526 oldal, 2018)