Ella Steel: Sors-Döntő

Első pillantásra a borító kialakított egyfajta képet bennem, mely részben stimmelt, másrészt viszont kellemes csalódást okozott. Nekem első olvasásra a fülszöveg egy kicsit azt sugallta, hogy már olvastam hasonlót és így egy kicsit féltem attól, hogy mi is vár rám ebben a regényben. Ennek ellenére izgatottan vetettem bele magam a könyv lapjainak mélyébe. De úgy érzem rosszul ítéltem elsőre, mert a Sors – Döntő kiemelkedik a hasonló témájú könyvek közül. Van benne valami plusz, ami különlegessé teszi, és amitől máris úgy éreztem olvasás közben, hogy nem feleslegen fecsérlem a perceim erre az alkotásra. Ez az érzés végig kísért a mű egészén és a befejeztével is megmaradt.

,, A talpra álláshoz először el kell esni, hagyni kell, hogy kijöjjön belőlünk a fájdalom, a keserűség, a düh, hogy aztán újra nekiindulhassunk. A múltból tanulva, azt hátrahagyva, nem feledve, de nem magunkkal cipelve.”

Ella Steeltől ez az első regény, amit olvasok. De biztos vagyok abban, hogy nem az utolsó. Mert nem egy tipikus romantikus regényt tarthatok a kezemben általa, hanem annál valami sokkal értékesebbet és izgalmasabbat. Mindaz a szerelem, a félelem, a bátorság és az összes apróbbnál apróbb érzés átért hozzám a mű kapcsán, amit magába foglal. Ez egy olyan történet, ami végeláthatatlan érzéseket indít el bennünk, és amik lekötik a figyelmünket, a lelkünkig hatolva éljük át a történteket. Azokat a történéseket, amik nem csak boldogsággal fognak eltölteni, de sokszor félelmünkben vagy szomorúságunkban összeszorul a torkunk.

Evan Keller és Haley Benett életébe pillanthatunk be a megismerkedésük előtt és a megismerkedésük után.
Evan egy rockbandában tevékenykedik, egy tehetségkutató megnyerésével turnéra indulnak a bandatagokkal. Ám a bandán belül számtalanszor furcsa dolgok fordulnak elő az ikerpárral. Sokszor váratlanul kiütik magukat alkohollal vagy kábítószerekkel, aminek okait nem igazán tudja senki felfedni.
Haley pszichológusnak tanul, a szülei nem igazán erre a sorsa szánták. De szeret segíteni az embereknek, szeretne a lelkükbe látni és segíteni nekik a nehéz helyzetekben. Gyógyírt akar nyújtani a tanácsaival, mert ettől érezné igazán jól magát.

,, Egyszerűen nem tudtam betelni a látványával, ahogy vagányan ütötte a dobokat. És az a hang, édes istenem, bizsergett tőle a lelkem, a testem, mindenem. A mozgása, a magabiztos testtartása, a játéka, az egész lénye megbabonázott.”

A nő édesapjának hála lehetőség adódik arra, hogy Haley segíthessen a két srácnak. A turnéra készül velük, ezzel is megfigyelve a dolgaikat és észrevenni a különböző jeleket a problémáikkal kapcsolatban.
Nehezen indul Evan és Haley között a beszélgetés, de olyannyira kötődni kezdenek egymáshoz, aminek szinte hihetetlen következményei lehetnek. Egyáltalán lehetséges az, hogy pár sms váltás komoly érzelmeket indítson el az emberben? Előfordulhat, hogy a szerelem egyik pillanatról a másikra berobbanjon az életünkbe?

A turné elindulásával a nő a férfi mellett az igazi feladatára is koncentrál. Ám idővel kiderül mi okozza a két fiú lelkében a problémát, ez mindenki számára hihetetlennek, de mégis szívtörőnek hangzik. Hogyan képes valaki önzetlenül a saját problémáját a csapata elé helyezni? Helyes döntés az, hogy változik a banda felállása az utolsó pár állomásra? Hogyan fogja a két lélek túlvészelni az eléjük állított tragikus dolgokat?

,, Az élet és a sors néha váratlan dolgokat művel velünk, de ha szerencsések vagyunk, mindig lesznek körülöttünk olyanok, akikből elég erőt meríthetünk, hogy legyőzzük az előttünk álló akadályt, vagy megbirkózzunk a soron következő feladattal.”

Evan és Halley szerelme törhetetlennek látszik, ám mindenki életében történnek olyan dolgok, amikről a sors dönt. Lesz egy ellenségük, aki célul tűzi ki azt, hogy tönkretegye őket. Ketté akarja szakítani a párt, amiért mindent hajlandó egy lapra feltenni. Sikerül megbontani a köztük levő kapcsolatot? Milyen jövő vár rájuk? Lehet egyáltalán közös jövőjük még? Vagy a sors elválaszthatja az útjaikat?

,, Sokszor kérdeztem már magamtól, miért jó, ha szerelemmel teli sorozatot nézek vagy ilyen témájú könyveket olvasok, de nem tudom. Szerintem én így vagyok összerakva, nekem kell a működésemhez a szerelem és a romantika. Szeretek ezekben a történetekben elmerülni. Átérezni, amit látok és olvasok. Kikapcsol, és egy teljesen új világba kerülök. Nekem az ilyenre igenis szükségem van. Lehet, hogy hülyeség az ilyesmiről álmodozni vagy mondhatják, hogy régimódi vagyok, de engem ez legkevésbé sem érdekel. Szeretem az igaz szerelemre épülő történeteket.”

Ez a történet az igaz, mindent elsöprő szerelemről szól. Erotikával megfűszerezett regény, ami lélektanilag is hatással van az emberre. Ajánlom mindenkinek, aki örömmel olvas erotikus-romantikus alkotásokat. Mert Ella Steel regénye javában tartalmazza mindazt, ami egy igazi szerelmes történetben helyet kaphat. Szerelem, akadályok, bátorság. Ez a Sors-Döntő.

Fülszöveg:

Evan Keller egy feltörekvő rockbanda tagja, akinek meghiúsulni látszanak az álmai. 
A teher, ami a vállát nyomja már túl sok neki. Segítséget kell kérnie, de ezt nem teheti meg nyíltan, mert az csak tovább rontana a helyzeten. Vajon megtalálja a megfelelő embert? 
Haley Benett egy elszánt, makacs, fiatal nő, aki bizonyítani akarja leendő hivatása iránti elkötelezettségét. 
Egy hétköznapi történet, egy nem hétköznapi szerelemről. Egy kapcsolat, ami már az első személyes találkozó előtt elmélyül. 
Két szív és egy nagy szerelem. 
Vajon az egymás iránt érzett szerelmük elég erős ahhoz, hogy legyőzze az élet által eléjük sodort akadályokat? Megismerhetjük félelmeiket, küzdelmüket, kitartásukat és egymásba vetett bizalmukat. 
Ebben a történetben bármi megtörténhet, hisz a sorsunkról mi magunk döntünk.

(Gyémántfelhő Kiadó, 438 oldal, 2018)